شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفاهم نامه شبکه جهانی ولایت و پایگاه اطلاع رسانی دفترآیت الله العظمی مکارم

حوزه/ تفاهم نامه همکاری و فعالیت های مشترک شبکه جهانی ولایت و پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، نشست مشترک بین دو مرکز تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین رفعتی رئیس شبکه جهانی ولایت و حجت الاسلام وحید علیان نژاد مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و تنی چند از معاونین دو مجموعه در ساختمان شبکه جهانی ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام علیان نژاد در ابتدای نشست،‌ ضمن تبریک انتصاب شایسته حجت الاسلام والمسلمین رفعتی به ریاست شبکه جهانی ولایت و با اشاره به همکاری های دو مجموعه در دوره مدیریت حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، به تبیین راهکارهای گسترش همکاری ها اشاره کرد و پیشنهاد تنظیم تفاهم نامه بین دو مرکز را مطرح نمود.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی خدماتی که شبکه جهانی ولایت می تواند در اختیار پایگاه اطلاع رسانی قرار دهد را در چهار زمینه پخش زنده دروس معظم له، استفاده از آرشیو صوتی، تصویری و متنی برنامه های شبکه برشمرد.

حجت الاسلام علیان نژاد، آمادگی پایگاه اطلاع رسانی(makarem.ir ) را برای در اختیار قرار دادن کلیپ های تقطیع شده از سخنان معظم له و سایر کلیپ های تولیدی این پایگاه به هشت زبان، طراحی و پشتیبانی فنی سایت، تأمین و پشتیبانی هاست سایت شبکه ولایت و انتشار مطالب شبکه ولایت در شبکه های اجتماعی را ذکر نمود و به همکاری ها در قالب تولید کلیپ های مشترک، تبادل شبهات و اخبار و انجام ترجمه های مشترک اشاره کرد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نیز ضمن خیر مقدم به مدیر و معاونان پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده گفت: در تمامی زمینه هایی که  پیشنهاد شد، آماده همکاری می باشیم و برخی از مطالب از جمله طراحی سایت جدید شبکه جهانی ولایت و باز نشر تولیدات در فضای مجازی و برنامه های مشترک بسیار مشتاق هستیم. و در جهت طراحی سایت جدید شبکه، روابط عمومی شبکه با معاونت فنی پایگاه می توانند سریع کار را آغاز کنند.

مدیر شبکه جهانی ولایت افزود: در مورد اطلاع رسانی از فعالیت های شبکه،  در نظر داریم، باکس خبری در چند موضوع از جمله اخبار مرجعیت و اخبار حوزه های علمیه و در فضای مجازی که  پایگاه اطلاع رسانی معظم له حضور مؤثر دارد داشته باشیم، تا بتوانیم اخبار و فعالیت های شبکه را منتقل کنیم.

وی بیان داشت: امروزه رسانه جمعی همان شبکه های اجتماعی است، از این طریق می توان اخبار را منتقل کرد و باید رفته رفته به نسل چهارم رسانه منتقل شویم و از ماهواره و تلویزیون بگذریم ما باید این شبکه ها را تبدیل به شبکه های اینترنتی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی گفت: امروز در اروپا و آمریکا به این ترتیب است و در خیلی از کشور های اروپایی هزینه های استفاده از ماهواره بالاست و مالیات آن بیش از اینترنت است؛  مقرون به صرفه این است که از نسل چهارم رسانه ها استفاده کنند، یعنی تلویزیون کابلی و اینترنتی.

وی ادامه داد: شبکه انگلیسی ولایت به این روش راه اندازی می شود، ابتداً یک ساعت ماهواره ای و بقیه به صورت اینترنتی پخش شود و لازمه این فعالیت اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی بیان داشت: ان شاءالله این تفاهم نامه در سه بخش تنظیم می شود و بعد از آن یک کمیته مشترک کاری برای این تفاهم نامه تشکیل شود و برکت این جلسه ارتقاء شبکه جهانی ولایت و پایگاه اطلاع رسانی دفتر  حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha