پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سال ۲۰۱۷، سال مشقت‌باری برای مسلمانان و مسیحیان هند بود

حوزه/ سال ۲۰۱۷ حملات علیه مسیحیان و مسلمانان افزایش قابل توجهی نشان داده و مسیحیان به جرم روابط میان ادیانی و مسلمانان به جرم ذبح گاو بیش از سال‌های گذشته به قتل رسیدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، سال 2017 میلادی، سال پرتنش و تلخی برای مسلمانان و مسیحیان هندوستان بوده و افراط‌گرایان هندو در  سال گذشته مسلمانان را به جرم ذبح گاو و حمل و نقل آن به سلاخ خانه و مسیحیان را به بهانه برقراری روابط میان ادیانی مورد حمله قرار می‌دادند.

بر اساس این گزارش،‌همچنین جرایم نفرت محور و خشونت‌ها علیه اقلیت‌ها در هند در سال 2017 شیب تندی داشته است و حملات علیه مسلمانان در سالی که گذشت نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

اوایل این ماه شامبونته رایگر یک مرد هندی، مرد مسلمانی با نام محمد عارف زول را در ایالت راجستان به آتش کشیده و فیلم آن را منتشر ساخت. ویدئویی که وی از این جنایت هولناک ضبط کرده است نشان می‌دهد که وی مردم مسلمان را با شی تیزی به قتل رسانده و سپس نفت روی او ریخته و او را به آتش می‌کشد. هندوهای افراطی مدعی هستند که مردان مسلمان زنان غیرمسلمان هندو را با وعده عشق و ازدواج به سمت اسلام کشانده و فریب می‌دهند.

به علاوه در سال 2017 گاوپرستان در سرتاسر هندوستان بیش از سال‌های قبل مسلمانان را مورد حمله قرار داده‌اند. در ماه نوامبر نیز گاوپرستان یک مرد مسلمان با نام عمر محمد را به جرم حمل و نقل گاو به قتل رساندند.

براساس آمارها جمع آوری شده توسط ایندیا اسپند، یک سازمان مبارزه با جرایم نفرت محور در هندوستان، 11 نفر در 37 حمله خشونت نفرتی در رابطه با گاو در سال 2017 جان خود را از دست داده‌اند. این درحالی است که در سال‌های 2010 تا 2016 آمار کشته شدگان در رابطه با دین و گاودوستی در هندوستان 29 نفر بوده است. کشته‌های یک سال گذشته در رابطه با گاوپرستی نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است.

حملات علیه مسیحیان

در ماه دسامبر مدارس مسیحیان در شمال اوتار پرادش به جرم برگزاری جشن عید کریسمس توسط یک گروه راست افراطی هندو مورد تهدید قرار گرفتند. هندوهای افراطی مدعی هستند که مسیحیان کودکان هندو را به سمت مسیحیت کشانده‌ و تبلیغ مسیحیت می‌کند.

در همین راستا به گفته سازمان خیریه جهانی درهای باز، هندوستان در 6 ماهه نخست سال 2017 شاهد روند بالارونده حملات علیه مسیحیان بوده و با 410 حمله گزارش شده علیه مسیحیان تقریبا به اندازه کل سال 2016 ، افزایش دو برابری نفرت را علیه جامعه مسیحیت نشان می‌داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha