پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حفظ حرمت، حیثیت و آبروی اشخاص یک اصل و وظیفه دینی و از مهم‌ترین تأکیدات دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با مسئولان هسته‌های گزینش دستگاه‌های اداری استان، اظهار داشت: اسلام برای حفظ آبرو و حیثیت انسان‌ها اهمیت ویژه قائل بوده و به‌هیچ‌وجه با ریخته شدن آبروی مؤمنان موافق نیست.

وی با بیان اینکه در شریعت ما تأکید زیادی نسبت به رعایت حریم و شخصیت افراد و کرامت انسانی و پرهیز از آبروریزی و حرمت‌شکنی شده است، افزود: این موضوع آن‌قدر مهم است که هتک حرمت و ریختن آبروی افراد، معصیت نابخشودنی است .

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، علنی کردن خطا و گناه یک فرد حقیقی یا حقوقی را منافات با دین مبین اسلام دانست و گفت: البته این بدان معنا نیست که با متخلفان و مجرمان و افراد بزهکار در جامعه و دستگاه‌های دولتی برخورد نشود.

وی تصریح کرد: اگر کسی مرتکب خطا، تخلف و لغزش شده، مطمئناً رسیدگی می‌شود و فرد خاطی بهای خطا و اشتباه خود را پرداخت خواهد کرد و این رسیدگی محرمانه صورت می‌گیرد و نباید آن را بزرگ جلوه داد و علنی کرد و با آبرو و شخصیت او بازی کرد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه مسئولیت گزینش کارکنان دولتی کار بسیار حساسی است و افرادی که در این شغل مسئولیت دارند با آبروی انسان‌ها ارتباط مستقیم دارند، گفت: اسلام برای حفظ آبروی انسان‌ها اهمیت ویژه قائل است، اسلام به کسی اجازه نمی‌دهد عیب دیگران را برملا کنند و اگر کسی دارای عیبی باشد تنها باید به خود او تذکر داد.

وی اظهار داشت: تذکر عیوب دیگران به‌صورت عمومی، هرچند اگر خیرخواهانه باشد، کوبیدن طرف مقابل است و اسلام با این‌گونه خیرخواهی‌های عمومی مخالف است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: اگر کسی نقطه‌ضعفی دارد باید تنها به خود او و در خلوت تذکر داده شود و رسانه‌ای کردن نقاط ضعف و عیوب دیگران کار ناپسندی است.

وی خطاب به مدیران هسته‌های گزینش٬ گفت: در گزینش کارکنان، نباید حب و بغض و امیال شخصی و سیاسی تأثیرگذار باشد. مسئولان هسته‌های گزینش به‌مقتضای شغلی که برای افراد در نظر گرفته می‌شود٬ باید اعمال‌نظر کنند و بر اساس مشاغل در نظر گرفته شده از کارکنان انتظار خدمت داشته باشند.

وی با بیان اینکه رصد اعمال و گفتار کارکنان و هدایت آن‌ها به سمت اهداف و سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی از وظایف مسئولان هسته‌های گزینش است، گفت: همان‌گونه که امام راحل (ره) فرموده‌اند؛ میزان حال افراد است و گذشته افراد نباید ملاک قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: مسئولان و کارکنان هسته‌های گزینش٬ خدا را در نظر داشته باشند و حب و بغض‌های فردی و شخصی را ازنظر بیرون کنند و مسائل جناحی و سیاسی افراد را در گزینش‌ها خیلی برجسته نکنند چرا که نیروهای انسانی سرمایه‌های هر کشورند و حفظ این نیروها و هدایت آن‌ها برای خدمت به کشور٬ امری حیاتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha