جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مفتی ابوالقاسم نعمانی

حوزه/ مفتی ابوالقاسم نعمانی، رئیس مدرسه دارالعلوم دیوبند هند، دخالت حکومت هند در مسائل مذهبی مسلمانان را سبب بروز مشکلات بیشتر دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ مفتی ابوالقاسم نعمانی رئیس مدرسه دارالعلوم دیوبند در واکنش به تصمیم دولت هند در اعزام بانوان به حج بدون نیاز به محرم آن را دخالت در امور مذهبی مسلمانان دانست.

چندی قبل دولت هند به ریاست ناریندر مودی در اقدامی که حود آن را دفاع از حقوق زنان مسلمان نامید با تصویب قانونی مجوز بجا آوردن حج برای بانوان بدون داشتن مردی از محارم را صادر کرد. مودی این حکم را نوعی ایجاد محدودیت برای زنان مسلمان دانسته بود و این اقدام خود را بعنوان گامی بزرگ و موفقیت آمیز در دفاع از حقوق زنان مسلمان اعلام کرد.

طبق آمار تاکنون 1300 زن مسلمان متقاضی حج بدون محارم هستند که این افراد بدون نیاز به شرکت در قرعه کشی اعزام خواهند شد.

مفتی ابوالقاسم نعمانی با امتناع از اظهار نظر درباره سخنان نخست وزیر مودی بیان داشت: این مسئله و قانونی حکومتی است و نمی تواند احکام اسلام را تغییر دهد. حج یک مراسم عبادی و دارای احکام خاص است، پس حج زنان بدون یکی از محارم مرد جایز نیست.

مسئله حج بانوان بدون محرم و ممنوعیت طلاق ثالثه که توسط دولت هند مطرح شده مخالفت های شدید مراکز دینی و مذهبی را در پی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha