سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دستیار ویزه رئیس مرکز خدمات در جمع طلاب زنجان

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: این که دشمنان حوزه‌های علمیه را مورد هدف قرار داده‌اند نشان می‌دهد که دشمنان ایران و نظام اسلامی از حوزه علمیه به شدت ضربه خورده و کینه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی امروز در راستای هجدهمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات، با حضور در مدارس علمیه شهرستان زنجان با مدیر، اساتید و طلاب مدارس علمیه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این روز با طلاب مدارس علمیه خدیجه کبری(س)، نورالزهرا(س)، الزهرا(س) و امام صادق (ص) شهرستان زنجان دیدار کرد.

زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات از جمله مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی است.

حجت الاسلام و المسمین موسوی در همین راستا گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز خدمات ارائه کرد و سپس به سؤالات طلاب و اساتید این مدارس در مورد خدمات مرکز پاسخ داد.

وی با اشاره به اهداف سفرهای استانی بیان کرد: در این طرح، گروه‌هایی از سوی رئیس مرکز خدمات در مدارس علمیه استان حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک با مشکلات طلاب آشنا می‌شوند.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات توسط مقام معظم رهبری با هدف کاهش مشکلات طلاب و روحانیون تأسیس شد تا طلاب با دغدغه کمتری و با ذهنی فارغ‌البال به درس خواندن و امور طلبگی بپردازند.

وی با بیان اینکه افت علمی و تحصیلی یکی از آفت‌های حوزه‌های علمیه است افزود: هرچه طلاب حوزه‌های علمیه از نظر علمی بیشتر تلاش کنند در حقیقت به اهداف عالی حوزه کمک کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: اینکه این افراد حوزه‌های علمیه را مورد هدف قرار داده‌اند نشان می‌دهد که دشمنان ایران و نظام اسلامی از حوزه علمیه به‌شدت ضربه خورده و کینه‌دارند.

وی تصریح کرد: دشمنان برای حرکت بالنده حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی کرده‌اند و می‌خواهند در مقابل روحانیت و ولایت فقیه بایستند و ما را دچار تزلزل کنند، اما قطعاً با هوشیاری، بیداری و نگاه روشن و با بصیرت مردم راه به جایی نخواهند برد.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: از ابتدای نهضت اسلامی ما با توطئه‌های گوناگونی رو به رو بوده‌ایم ولی دشمنان در تمام آنها شکست خورده‌اند.

وی عنوان کرد: ما از این گونه حوادث که روحانیت و حوزه را هدف قرار می‌دهند باید درست عبرت بگیریم و راه مقابله با آنها پیشرفت علمی و افزایش بصیرت نسبت به حرکت آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی توجه به فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دشمنان ما از این فضا به خوبی استفاده می‌کنند و نیاز است متدینین و معتقدین ما در این فضا اثرگذار باشند و حضور چشمگیری در این فضا داشته باشند.

وی ابراز داشت: ما باید نسبت به مسائل روز هوشیار باشیم چراکه غفلت و عدم توجه ما به مقتضیات روز شرایطی را به وجود می‌آورد که ممکن است نتوانیم در آینده جبران کنیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: ما باید از نظر علمی خود را ارتقا دهیم تا عنصری مفید برای اسلام و مکتب تشیع باشیم. ما باید در حوزه‌های علمیه در مورد مسائل روز گفتگو و درک کنیم که امروز چه رسالتی متوجه روحانیون است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha