پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با هیات همراه به منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی سفر کرده و با امام جمعه جلفا و روحانیون این شهر دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، روز گذشته در نشستی با حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه جلفا گفت: برگزاری نماز جمعه شهر مرزی جلفا به عنوان کریدور بین‌المللی، قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و همسایگی با کشور های حوزه قفقاز و CIS توفیق بزرگی است که از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با معرفی حجت الاسلام سنجری به عنوان امام جمعه این شهر حاصل شد.

وی در ادامه افزود: منطقه آزاد ارس فرصت های بی نظیری در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی دارد که می توان از آن برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی و دینی استفاده کرد ضمن اینکه مجمع جهانی اهل بیت نیز آماده همکاری در این حوزه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری همچنین به ظرفیت امامزادگان این منطقه نیز اشاره و تصریح کرد: وجود امامزادگان سرشناس در این منطقه علاوه بر توسعه فرهنگی و دینی می تواند در حوزه گردشگری نیز نقش موثر داشته باشد، لذا در این خصوص باید طرح جامعی تدوین شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در ارس گفت: منطقه آزاد ارس قدم های خوبی در حوزه اقتصادی برداشته است، اما باید در کنار تولیدات داخلی به فکر صادرات کالاهایی با برند داخلی به کشورهای منطقه نیز باشیم و این همت تمامی مسولین را می طلبد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز داشت: کشور متعلق به همه ما مردم است و باید دست در دست هم برای ساختن آینده این کشور همت کنیم.

براساس این گزارش، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیئت همراه در این سفر دو روزه میهمان امام جمعه جلفا بودند که در بدو ورود به شهرستان مورد استقبال اعضای شورای تامین، مسئولین این شهرستان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی قرار گرفتند و پس از دیدار با روحانیون شهرستان، بازدید از کارخانجات و اماکن مذهبی جزو برنامه های قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha