جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی گفت: جامعه المصطفی به دنبال ارائه گفتمان اصیل اسلام بوده، همواره برادری خود را با برادران اهل سنت به اثبات رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، رئیس گردهمائی و معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این اجلاس، ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان، تصریح کرد: این دوره از گردهمائی با مشارکت موسسه الحکمة برگزار می شود.

وی در ادامه به اهمیت تحصیل علوم دینی و اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: زمانی که قدم در راه طلب علم اهل بیت(علیهم السلام) می گذاریم، سفری را در مسیر قله های علم، معرفت و دانش اغاز نموده، با توجه به اهداف متعالی، ناملایمات این مسیر قابل تحمل و چه بسا شیرین می شود.

رئیس این گردهمایی با اشاره به این که فارغ التحصیلی در علوم دینی هیچ جایگاهی ندارد، اظهار داشت: مراد از فارغ التحصیلی و دانش آموختگی در علوم دینی، رسیدن به مستوایی است برای ارائه دانش های کسب شده؛ تا تشنگان جهانی را با معنویات به دست آورده از میراث اهل بیت(علیهم السلام) سیراب نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری نور افشانی، دانش افزایی و ارائه محصولات معارفی را یکی از مهمترین وظایف دانش آموختگان جامعه المصطفی بر شمرد و ابراز داشت: جامعه المصطفی به دنبال ارائه گفتمان اصیل اسلام بوده، همواره برادری خود را با برادران اهل سنت به اثبات رسانده است.

وی تعامل و تعایش دینی با تک تک انسان ها را از وظایف نهادهای دینی به ویژه جامعه المصطفی برشمرد و اذعان داشت: باید با رفتار، گفتار و کردار دینی و اسلامی برگرفته از اندیشه نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام)، تعامل و تعایش دینی را در تمام عرصه ها به منصه ظهور برسانیم.

وی مدیریت شرایط، بحران ها و نقاط عطف را یکی از الزامات دانش آموختگی جامعه المصطفی برشمرد و اذعان داشت: شناخت جریان های حاکم بر عالم، جهان اسلام و منطقه هدف باید مورد توجه المصطفائیان قرار گیرد که در برنامه های این گردهمایی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی، ضمن تأکید بر توجه روز افزون به نقاط عطف فعالیتی و پیج های مهم تاریخی خاطرنشان کرد:  هم افزایی مهمترین اصل شناخت، مدیریت و عبور بایسته از بحران ها و نقاط عطف شکل یافته در بزنگاه های مختلف تاریخی به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری وحدت انسانی، دینی و اسلامی را از شعارهای اساسی جامعه المصطفی در گستره جهانی برشمرد و اذعان داشت: جامعه المصطفی همواره به دنبال ارائه تشعشات انوار معارف الهی و رساندن و عرضه آن به تشنگانی در گستره جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha