جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جعفری

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه کرمان با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با مسائل روز، تصریح کرد: طلاب باید به زبان‎های زنده دنیا مسلط شوند حداقل عربی را فرا بگیرند و خود را برای آینده دنیای اسلام آماده کنند تا بتوانند به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، آیت الله جعفری در مراسم عمامه گذاری طلاب  مدرسه محمودیه کرمان گفت: ما طلبهها برای رسیدن به موفقیت چند مسأله را باید مورد توجه قرار دهیم، اولین نکته، «علم و دانش» است. مکتب ما توصیههای زیادی برای کسب علم و دانش دارد و میگوید «طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»

وی ادامه داد:  توصیهای که همه مراجع و علما مخصوصا مقام معظم رهبری به حوزههای علمیه و طلاب دارند، مساله خوب درس خواندن و تحصیل کردن است، البته نقش اساتید هم بسیار مهم است. اگر استاد، استاد خوبی باشد؛ راهنمایی کند و تذکر دهد، محصل میتواند خوب درس بخواند و مراحل و مدارج علمی را طی کند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمان افزود: مساله بعد که شاید مهمتر از علم هم باشد، بحث «تقوا به معنای صحیح کلمه» است. اگر علامه هم شویم، ولی تقوای کامل نداشته باشیم بی فایده است.

آیت الله جعفری یادآور شد: اگر به خاطر تحصیل علوم گرفتار غرور شویم همه چیز را از دست دادهایم، چرا که کبر و غرور انسان را از هستی ساقط میکند و تنها را نجات از این مهلکه، تزکیه نفس است.

وی، «بصیرت و درک صحیح از مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی» را مسأله سوم در کسب موفقیت طلاب دانست و اظهار کرد: برخی افراد حتی بعضا به عنوان علمای دینی شناخته میشوند، مسائل روز را متوجه نمی شوند و این موضوع در موضع گیریها و حرفهای آنها مشخص است که اگر اینها مضر نباشد مفید هم نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمان با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب با مسائل روز، تصریح کرد:  مردم در سرتاسر دنیا تشنه اسلام هستند و اگر کسی به زبان و گویش آنها مسلط باشد و معارف را برای آنان تبیین کند، به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد.

آیت الله جعفری در پایان تاکید کرد: طلاب باید به زبانهای زنده دنیا مسلط شوند حداقل عربی را فرا بگیرند و  خود را برای آینده دنیای اسلام آماده کنند تا بتوانند به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha