شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رسایی

حوزه/ اگر در اتفاقات سخن از سه مثلث امریکا، اسرائیل و عربستان است، برای این است که همه گرفتاریها از برجام است چون نگاه به درون کشور نیست، نگاه به خارج کشور است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی عصر امروز در نشستی که با موضوع اتفاقات اخیر کشور در موسسه خطابه امیر بیان برگزارشد گفت: حوادثی که اتفاق افتاد و خیلی ها را ناراحت کرد، باید بدانیم وعده الهی این است که این انقلاب مسیر خود را ادامه خواهد.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی با بیان اینکه باید تحلیل درستی از اوضاع موجود داشته باشیم افزود: از ابتدای انقلاب صف بندی های کاذب و یا  حقیقی به وجود آمد و بزرگان تاکید بر صف بندی حقیقی داشتند و می خواستند همه در این صف جمع شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از ماجرای بنی صدر دو جریان تندرو و غیر تندرو، بین نیروهای انقلابی در مقابل آمریکا به وجود آمد و بعد از مدتی از این دو جریان، به  چپ و راست تعبیر شد و بر همین اساس، لیست ها انتخاباتی به همین صورت تقسیم شد و بعد ها مجمع روحانیت مبارز از درون همین جریان راه اندازی شد.

وی افزود: بعد از درخواست افرادی مبنی بر شکل گیری روحانیت مبارزه از امام راحل، ایشان معتقد بودند این جریانها کاذب است و جنگ حقیقی  جنگ فقر و غنا است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی گفت: به هر حال در سال 75 از درون همین جریانهای سیاسی، صف بندی کاذب دیگری به نام راست مدرن و سنتی و چپ سنتی و مدرن شکل گرفت.

مدیر  مسئول هفته نامه  9دی عنوان  کرد: از سال 77 بعضی افراد معتقد به تغییر قانون اساسی شدند و حتی در زیر مبانی دینی علامت سؤال گذاشته اند. زمانی که این شعار درست شد، ازدرون این مسئله جریان اصلاح طلب  و مخالف آن اصولگرایی بیرون آمد. این صف بندی کاذب نبود، واقعی بود ولی تا ظهور دولت نهم موقتی بود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وقتی دولت نهم آمد، موج عدالت خواهی شکل گرفت تا وارد دور دوم ریاست جمهوری و فتنه  سال 88 شد.

وی با اشاره به جریان سازی اصلاح طلبان  و فتنه 88 گفت: کسانی که در زمین زدن اصلاح طلبان نقش داشتند وارد فتنه 88 شدند و این صف بندی در سال 88 بهم خورد تا اینکه وارد دولت دهم و صف بندی جدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسایی با بیان اینکه رهبر انقلاب بعد از دولت نهم  دو مبنا و جریان افراد انقلابی و غیر انقلابی درون نظام را مطرح و این دو جریان را از هم تفکیک می کنند، افزود: معتقدم ریشه اتفاقات اخیر به عملکرد غیر انقلابی های درون نظام بر می گردد.

وی عنوان کرد: این جریان غیر انقلابی، ضد انقلاب نیستند، ولی متأسفانه چون افراد وابسته به این طیف سیاسی، دچار رفاه طلبی و رفاه زدگی شده اند، هر جا این جریان حضور پیدا می کند در بحث اقتصاد و معیشت مردم، کشور دچارمشکل می شود، چون نگاه آنها رفاه طلبی است.  

مدیر مسئول هفته 9 دی افزود: به هرحال مشکل اصلی کشور روی افراد انقلابی و غیرانقلابی است و این نارضایی تراشی ناشی از تفکر غیر انقلابی ها است و باید به مردم گفت، شما در مورد انتخابات به کسی رأی می دهید که دارای تفکر غیرانقلابی و رفاه طلب است وقتی به نتیجه نرسیده اند یقه انقلاب را می گیرد؛ باید بین دو عنوان افراد انقلابی و غیر انقلابی تفکیک قائل شد و این همان مسئله ای بود که رهبر انقلاب تاکید بر آن داشته اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر در اتفاقات سخن از سه مثلث امریکا، اسرائیل و عربستان است، برای این است که همه گرفتاریها از برجام است چون نگاه به درون کشور نیست، نگاه به خارج کشور است.

وی عنوان کرد: اگر شاهد اتفاقات در کشور هستیم بعضی سخن از گرانی می کنند، وارد میدان می شوند و بعضی به حوزه علمیه حمله می کنند و آتش می زنند دلیل آن این است، کسانی که معتقد بودند که با برجام مشکلات اقتصادی برطرف می شود، حالا که این مسئله اتفاق نیفتاده، وارد میدان شدند و این مباحث اتفاق افتاد.

40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha