پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گردهمایی مفسران قرآن و اساتید نهج البلاغه سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد با بیان اینکه نهج البلاغه دریای عظیمی از معارف علوی است، افزود: آمیختگی مسائل سیاسی و مواعظ در نهج البلاغه بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین بهشتی نژاد، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مفسّران قرآن کریم و اساتید نهج البلاغه که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به سخنان سیاسی امام علی علیه السلام گفت: اکثر بیانات سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در نامه های امام تجلّی یافته است؛ مهمترین نامه حضرت در این خصوص نامه 53 نهج البلاغه است.

رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان افزود: نهج البلاغه دریای عظیمی از معارف علوی است وآمیختگی مسائل سیاسی و مواعظ در آن بی‌بدیل است.

 وی با بیان اینکه نهج البلاغه نسخه‌ درمان کننده برای بسیاری از مشکلات امروز و فردای جامعه است، اظهار کرد: در نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام راه درمان و مقابله با فتنه ها  به خوبی بیان شده است.

وی ادامه داد: اگر کسی شیرینی و حلاوت کلام مولا امیرالمومنین(ع) را بچشد،  از  چشمه فیاض علوی دست بردار نیست و می تواند به دیگران هم این شیرینی را بچشاند.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ستاد تفسیر قرآن و دفتر نشر معارف نهج‌البلاغه در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: موج فعالیتهای گسترده دفتر نشر معارف نهج البلاغه در اصفهان به دیگر استانها رسیده است و برخی از تجربیات این دفتر در دیگر مناطق کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مساجد بالاترین، بهترین و شایسته ترین مرکزی است که پیام دین و قرآن را صادر می‌کند، افزود: حمایتهای معنوی و فعالیتهای دفتر نشر نهج البلاغه با همکاری روحانیون و اساتید این حوزه، بیشتر در دو بخش مسجد و ادارات دولتی انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد تفسیر قرآن اصفهان افزود: البته مبلغین و روحانیونی هستند که به صورت خودجوش، نهج البلاغه را در مساجد و مراکز تفسیر می‌کنند. پیشنهاد هم می شود مبلغین در هفته یک شب را علاوه بر تفسیر قرآن به صورت تخصصی به بیان تفسیر نهج البلاغه اختصاص دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha