شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: براساس روایات دینی یکی از راه های رونق اقتصادی کسب ‌و کار صاحبان صنایع، رسیدگی به فقرا و محرومان جامعه است که اگر آنان در پرداخت زکات مستحبی اهتمام داشته باشند و از کار محرومان جامعه گره گشایی کنند، خداوند نیز گره از مشکلات اقتصادی آنها بازخواهد کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد محبی در جلسه آموزشی زکات که در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، به اهمیت زکات و ترویج آن در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به ارزشگذاری زکات در دین اسلام، ضروری است تا همه تلاش‌ها در راستای تقویت این فریضه مهم معطوف شود.

وی ادامه داد:  پرداخت زکات نمود عینی دستورات اجتماعی دین مبین اسلام به شمار می رود و برای اینکه بتوانیم فرهنگ پرداخت زکات در جامعه امروزی  رشد و ترویج دهیم باید افراد را با فلسفه وجودی و تاثیرات این فریضه الهی بر توسعه فعالیت های اقتصادی جامعه آشنا کنیم.

حجت الاسلام محبی افزود: پرداخت زکات آثار ارزشمندی در زندگی مسلمانان دارد و اگر به درستی پرداخت شود، اکثر نیازهای مردم در همان منطقه به مراکز علمی و فرهنگی، تبلیغی و دینی، ارشادی و هدایتی مرتفع می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید توجه داشت که پرداخت زکات موجب پاکی جامعه از گناهان می‌شود و از سوی دیگر عدم پرداخت آن بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های متعددی را در جامعه به وجود می آورد، چراکه پرداخت زکات موجب خشکاندن ریشه فقر در جامعه است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: براساس روایات دینی یکی از راه های رونق اقتصادی کسب ‌و کار صاحبان صنایع، رسیدگی به فقرا و محرومان جامعه است که اگر آنان در پرداخت زکات مستحبی اهتمام داشته باشند و از کار محرومان جامعه گره گشایی کنند، خداوند نیز گره از مشکلات اقتصادی  آنها بازخواهد کرد.

وی اظهار کرد: نقش اطلاع رسانی خدمات انجام شده از محل پرداخت زکات به مردم راهکار خوب و موثری برای گسترش فرهنگ زکات است و همچنین اعتماد عمومی را نیز به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام محبی با اشاره به آیات قرآن در زمینه پرداخت زکات و بیان نتایج پرداخت زکات در جامعه، افزود: پرداختن زکات موجب افزایش مال می‌شود و باید این موضوع به عنوان یک باور در بین مردم ترویج یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha