سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: وظیفه ما این است که نظام فکری خود را به دنیا معرفی کرده و برای توسعه این تفکر و تعمیق این باور باید کارهای علمی کنیم؛ لذا سلسله سمینارهای علمی «ولایت فقیه» که سال گذشته در قم برپا شد، امسال در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برخی از ناآرامی ها در سطح کشور اظهار کرد: اعتراض ها و مطالبات مردمی در این روند رخ داد که باید مطرح می ساختند؛ البته باید بیان کرد گاهی  اوقات توان پاسخگویی به مطالبات مردم نداریم، مردم حق داشتند.

وی با اشاره به وجود دشمنان خارجی، ابراز داشت:‌در این عرصه دشمنان ما امید پیدا کرده و به دنبال کسب فرصت برای ضربه زدن به نظام هستند؛ متاسفانه دشمنان در میان این اعتراض ها فرصت پیدا کردند به نظام ضربه بزنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز کرد: دنیا عصرهای مختلفی را پشت سر گذاشته که در عصرهای اخیر به عصر مدرن و پست مدرن رسید که نسبی گرایی و شک و شبهه شاخصه آن بود؛ منظومه پست مدرن یک تزلزلی در عصرمدرن بود، ولی امروزه وارد عصر دیگری چون پسا پس مدرن می شویم  که «ترنس مدرن» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در بین تفکرات و اندیشه هایی که اندیشمندان مختلف نسبت به عصر ترنس مدرن دارند یک نقطه مشترک جود دارد و آن این است که انسان امروز به یک نقطه رسیده است که اصطلاحا به نام بازگشت به معنویت نامیده شده است.

حجت الاسلام قطبی یادآور شد: هسته مرکزی مشترک بین غالب تفکرات و اندیشه ها نسبت به عصر ترنس مدرن، بازگشت به معنویت بوده که برای ما یک فرصت بسیار بزرگی در حال رقم خوردن است؛ این مطلب که رهبری می فرمایند «من آینده را روشن می بینم»، بر این اساس است.

وی افزود: در حال حاضر مرزهای گفتمانی بر مرزهای جغرافیایی حاکم شده است؛ امروزه مفهموم مسلمان بودن محدود به ایران نیست و بستگی به حاکمیت ندارد.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: این مرزهای گفتمانی با ظرفیت فضای مجازی شتاب بیشتری پیدا کرد، به ویژه هرچقدر این شتاب بیشتر شود، دایره گستره آن بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه این یک فرصت بی بدیل برای ماست، گفت: اگر ما بتوانیم مفهوم ولایت فقیه و این اندیشه و نظام فکری را به دنیا معرفی کنیم، دیگر نیاز به اجبار حاکمیت برای توسعه تفکر نداریم؛ ما باید تابلو معرفی ولایت فقیه خود را در دنیا بالا و روشن نگه داریم .

وی یادآور شد: اسلام یکی از بزرگترین، وسیع ترین و دقیقترین تابلوها را برای بشریت مشخص کرده است؛ هرچه ما این تابلو را روشن تر نگه داریم، بشریت بیشتری به سمت و سوی خود جذب کرده ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز کرد: موضوع حکومت الهی اسلامی که تجلی آن در ولایت فقیه است باید بیش از پیش برای جهانیان روشن شود؛ در عصر ترنس مدرن باید نظام اندیشه ولایت فقیه و این تفکر و اندیشه مدرن دینی که نیازهای معنویت بشریت را تامین می کند، ابتدا باید معرفی و سپس عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مقدمه در باب اهمیت، وظیفه ما این است که نظام فکری خود را به دنیا معرفی کرده و برای توسعه این تفکر و تعمیق این باور باید کارهای علمی کنیم؛ لذا سلسله سمینارهای علمی «ولایت فقیه» که سال گذشته در قم برپا شد، امسال در اصفهان برگزار می شود.

وی در پایان هدف از برگزاری سلسله سمینارهای ولایت فقیه را  مجهز شدن و تقویت طلاب به روش های علمی برای معرفی این نظام تفکری به دنیا دانست و اظهار داشت: برای تحقق این مهم، منطق فکری طراحی کردیم  که در حوزه ولایت فقیه این امر صورت گرفت؛ بیان پیشینه و تاریخ ولایت فقیه، بیان شبهات آن  و پاسخ به آنها، تبیین ابعاد قانونی و تعریف و تبیین کارآمدی از مهمترین سرفصل های این سلسله جلسات علمی است.

حجت الاسلام قطبی اذعان داشت: پنج سمینار علمی به مدت پنج هفته، از چهارشنبه هفته جاری با حضور اساتیدی چون حجت الاسلام والمسلمین واعظی، حجت الاسلام بهروز لک، حجت الاسلام جوان آراسته، حجت الاسلام لک زایی و دکتر معین پور برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha