پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: مداحان باید از اشعار قوی و فاخر در مجالس مذهبی و محافل هیئتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی ، عصر امروز طی سخنانی در دیدار با مسئول سازمان بسیج مداحان استان قم و نائب رییس شورای قشر این سازمان با تاکید بر لزوم استفاده مداحان از اشعار پرمحتوا و فاخر در عرصه مداحي ابراز داشت: مهمترين سلاح یک مداح بهره گیری از شعر قوي و پر مغز است چه آن که اساساً هنر مداحي در ارائه و بیان اشعار فاخر و پرمحتوا نهفته است و مادحین اهل بیت(ع) نباید از این مساله غفلت کنند.

وی همچنین از مداحان جوان و کم تجربه خواست تا پاي درس اساتيد و پیشکسوتان مداحی زانوب ادب و تلمذ بزنند و گفت: يك مداح بايد استاد ببيند تا به تمام فنون و مهارت های مداحی و عرض ادب در دستگاه عظیم اهل بیت(ع) آگاهي پيداكند و بتواند به درستی به وظیفه نوکری خود جامه عمل بپوشاند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت دیگر این است که يك مداح و حتی یک منبري ابتدا بايد مستمع خوبي باشد تا بعد از این مرحله بتواند در مقام مدح و وعظ با مخاطب خود و نیازها و اقتضائات او آشنا شده و در این عرصه ها با توفیق همراه گردد.

وی افزود: به خصوص مداحان براي طرح موضوع و مضمون درجلسات بايد نظر اساتيد فن را جويا شوند و با مشورت اهل نظر اقدام کنند تا انشاالله شاهد موفقیت های بیش از پیش در این عرصه مقدس باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha