جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اردستان

حوزه/ حجت الاسلام جعفری گفت: وظیفه روحانیت و حوزه علمیه در شرایط امروز این است که جوّ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه باید در دست حوزه علمیه و طلاب باشد، به عبارتی معتقدم که نبض شهر باید حوزه علمیه باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام شیخ جعفری  شامگاه سه شنبه در مراسم معارفه خود به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه شهید مدرس اردستان در جمع طلاب اظهار داشت: انجام هرکاری سه چیز لازم دارد، نخست آنکه باید چشم انداز داشته باشیم و دوم اینکه اهداف خود را مشخص کنیم و سوم اینکه برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت داشته و بر نائل شدن به اهداف خود نظارت  انجام دهیم.

وی ابراز کرد: راز موفقیت یک مدرسه علمیه، فضای صمیمیّت بین طلاب، تقویت واحدها در مدرسه، اطلاع رسانی تصمیمات مدیران به طلاب، تهیه تقویم آموزشی، اهمیت دادن به مباحثه، انتخاب صحیح استاد، شناسایی آسیب های مدرسه  و رفع موانع آنهاست.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: بحث حوزه انقلابی برای من بسیار حائز اهمیت است؛ درحال حاضر بحث حوزه انقلابی در اولویت است و ما اگر نتوانیم طلاب انقلابی تربیت کنیم، حوزه علمیه ما در آینده دچار بحران خواهد شد.

وی بیان کرد: چنانچه به صدراسلام و طول تاریخ و روحانیون در سده های قبل برگردیم، متوجه می شویم که اغلب روحانیون که مذمت یا مدح شده اند، براساس مواضع سیاسی آنهاست؛ درس خواندن و نخواندن و نمازخواندن و نخواندن آنها مورد قضاوت نبوده ، شهید مدرس بخاطر موضع گیری سیاسی اش مدح می شود.

مدیر جدید مدرسه علمیه شهید مدرس اردستان عنوان کرد: وظیفه روحانیت و حوزه علمیه در شرایط امروز در یک کلام این است که جو اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه باید در درست حوزه علمیه و طلاب باشد؛ به عبارتی معتقدم که نبض شهر باید در دست حوزه علمیه قرار گیرد.

وی اذعان داشت: بنابراین نهاد روحانیت امانت دار نعمت عظیم تشیع است؛ لذا رشد فضایل اخلاقی طلاب برای ما مهم است؛ نظام اسلامی برخاسته از حوزه علمیه است که هم باید احساس تکلیف کرده و هم  نقش آفرینی کند، لذا حوزه انقلابی باید یارگیری نماید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha