جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر رفع نارسائی های اقتصادی گفتند : مشکل فعلی کشور گرانی، فقر و بی عدالتی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار  روحانیون و طلاب مطالبه کننده حقوق مردم  و زیر سؤال بردن عصمت معصوم از سوی بعضی افراد بر وحدت مردم تاکید کردند و گفتند:  وحدت بسیار مهم است ولی باید  کاری کرد تا وحدت بر حول محور  شخصی  خاصی باشد که با خدا در ارتباط است .

این مرجع تقلید با بیان اینکه حوزه در همه میدانها حضور داشته باشد،افزودند: اولین موضوع این است در قم حرکتی از سوی علما صورت گرفت این حرکت در ارتباط با یکی از مسئولین کشور بود من صحبت گوش کردم.  صحبت او خلط مبحث و مغالطه کاری است.

ایشان گفتند: هیچ وقت از پیامبر(ص) ائمه(ع) انتقاد نشده، سؤال شده است. آنها جواب داده اند، ما در این حرف، انتقاد نمی بینیم. ما در کلامات می بینیم از پیامبر(ص) و ائمه(ع) سؤالی شده و جوابی داده اند.

معظم له با بیان اینکه خلط بحثی شده است  اظهار داشتند: انتقاد غیر از سؤال است  تاکید کردند: اما بگویم این سؤال نبوده بلکه انتقاد از معصوم(ع) بوده و بخواهیم به کار خودمان ربط بدهیم، این خلط مبحث و مغالطه کاری است. این انتقاد نیست بلکه از معصوم(ع) سؤال شده و پاسخ دادند.

این مرجع تقلید گفتند: کسانی که اهل بیت(ع) را می شناختند و برای آنها عصمت قائل بودند، از آنها سؤال می کردند، این انتقاد نیست و اینکه به سؤال، انتقاد بگویم و بخواهیم به کار خودمان ربط بدهیم، این خلط مبحث و مغالطه کاری است.

 ایشان با تاکید براینکه دلایل زیادی از آیات و روایات وجود دارد که در عصمت انبیاء معصومین(ع) شکی نیست و نباید تردیدی کرد افزودند: معصوم کسی است که مردم را به حق دعوت می کند و به امر خدا کاری انجام می دهند.

معظم له با بیان اینکه معصوم کسی است که از اول عمر تا آخر عمر معصوم بوده، افزودند: حوزه باید به  همه ابعاد توجه کند و نباید از  مسائل مهم تر کشور غافل شود، اینجا سؤالی مطرح شد و جواب آن روشن است و معلوم شد مغالطه کاری بوده است. باید توجه کنیم نباید این  مسائل ادامه پیدا کند و از مسائل مهم در کشور غافل شویم  و مسائل مهم  و مشکلات مردم باقی با مطرح کردن این نوع مسائل باقی بماند. اگر مسئولین برای خدمت رسانی تلاش می کردند الان کار به اینجا نمی رسید.مشکل فعلی کشور گرانی، فقر و بی عدالتی واقتصادی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: دائم رهبر انقلاب فریاد زدند تاکید کردند اینها دائم جلسه و پشت جلسه گرفتند از این جلسه چیزی بیرون نیامد و زخم مردم که معیشت بود التیام پیدا نکرد، مردم به میدان آمدند و دشمن هم منتظر این صحنه، به نفع خود استفاده کرد.

 معظم له بیان داشتند: نباید با مسائلی مانند عصمت حوزه را مشغول کنند و ذهن ها را به سمتی دیگر ببرند و مشکلات بماند، این خلط مبحثی بود که حل شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: مسئله بعدی اسلام و دنیا است. نباید از مسائل اسلام و یمن غافل شد. هم اندیشی با حضور 41 کشور اسلامی ایجاد شد تا بگویند مشکل دنیای اسلام، اسرائیل است و ممکن است مسئله ای اخیر یعنی زیر سؤال بردن عصمت نقشه ای بود تا ذهن ها از سمت انتفاظه سوم و اسرائیل منحرف شود.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: باید در مقابل اهداف دشمن هوشیار بود، حوزه وحدت داشته باشد تا اهداف دشمن به نتیجه نرسد.

معظم له عنوان کردند: مسئله دیگر این است سؤال می شود چرا حضرت زینب(س) از مدینه به شام برگشت، پاسخش این است که حضرت زینب(س) به دنبال این بود که ذهنها به سمت اسلام  بیایند و از  اینجا باید نهضت زینبی را شروع کرد.

ایشان به فضای مجازی هم اشاره کردند و بیان داشتند: باید مدیریت فضای مجازی به کشور برگردد و اجازه نداد کشور بیش از این دچار خسارت شود و اگر آنها مسئله عصمت را مطرح کردند دنبال این بوند که ذهنها را از مشکلات اصلی کشور به مسائل دیگر منحرف کنند.

۴۰/۳۱۳

                                     

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha