جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک گفت: : بهترین بستر برای تغییر روش وسبک زندگی مردم، مساجد بوده ،چرا که در درون مسجد اعتبار و قداستی هست که در دیگر مکان ها نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ملکی در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک به موضوع سبک زندگی مردم در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، کمبود مهارت های زندگی است و نیاز است در درون مسجد، دانش و مهارت زندگی به مجموعه مخاطبان آموزش داده شود و این امر مهم و رسالت باید به دست کسی سپرده شود که توان این موضوع را دارد و کتب مرتبط با این موضوع را مطالعه کرده است.

وی افزود: در مسجد باید انقلابی رخ دهد که مردم احساس کنند می شود مسجد را مأمن قرار دهند؛ بنابراین باید چاشنی کار را اخلاق قرار داده و اجازه داده شود همه دیدگاه ها در مسجد جمع شوند و از این ظرفیت استفاده شود و دغدغه های رهبری را کاهش دهیم و این امر هم با همکاری و همراهی شما محقق می شود.

وی ادامه داد: در فرآیند جهانی سازی خانواده متناسب با نظام سود و سرمایه و با رویکردی اقتصادی تعریف می شود، ولی در اسلام، مودت و رحمت بین زن و مرد و تعلیم و تربیت بر اساس آداب حسنه رکن خانواده است.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: باید به سمتی پیش برویم که در جامعه خانواده محوری را ترویج دهیم ،چرا که خانواده محوری و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی سبب می شود که ناهنجاری ها در جامعه کاهش پیدا کند.

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک تصریح کرد: سبک زندگی سالم در جامعه ما بر پایه سادگی، ارتباطات و مراودات سالم و آیین‌ها و سنن خوب گذشتگان بنا شده است و آنچه که امروز در جامعه مورد غفلت واقع شده و به آن توجه کمی می‌شود سبک زندگی بر پایه سنت، آیین و مشی ماست.

وی اظهار کرد:  سبک زندگی هر فرد بر روابط میان خانواده‌ها و ارتباطات اجتماعی اثر مستقیم دارد و هرچه ما به سمت استفاده از تکنولوژی برویم و شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی داشته باشند، زندگی‌ها به سمت مراودات و ارتباطات کمتر پیش می‌رود.

وی افزود: سبک زندگی جدید که امروزه بیشتر افراد به ویروس آن مبتلا شدند، باعث جدا شدن اشخاص از هم و گسست بین خانواده‌ها و دوستان شده است و بنابراین باید برای تغییر در این رویه فکری اساسی انجام داد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: پدر در خانواده نقش مدیریت و رهبری را برعهده دارد و اگر نتواند نقش خود را به خوبی برعهده بگیرد و این رسالت را مادر خانواده بر دوش بکشد خانواده ضربه می بیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha