پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش روحانیت و حوزه انقلابی در اصفهان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن در حال سیاه نمایی، شبه پراکنی و شایعه سازی برای از بین بردن روحیه امید در بین مردم است، گفت: مهمترین انتظار رهبری از روحانیت که وظیفه آنها تلقی می شود، حفظ و تقویت روحیه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در همایش «روحانیت و حوزه انقلابی» اظهار کرد:  امروز بانی اصلی این همایش شورای ائمه جماعات و روحانیون اصفهان است.

وی بیان کرد: دایره تاثیر این تشکل در فضای انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف بوده است و در مسائل تصمیم گیری مهم شهر و استان همچون آمدن آیت الله العظمی مظاهری به اصفهان و بحث اقامه نماز جمعه استان نیز بوده است.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: این تشکل در مباحث دفاع از انقلاب و ولایت و راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس با قدرت حاضر شده و شاید به قوت بگویم میوه همه حرکت ها آن در مباحث انتخابات تجلی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا شورای ائمه جماعات و روحانیون اصفهان نظم و انسجام بهتری پیدا کرده است و به صورت مستمر و دوره ای اساتید و بزرگان با حضور در میان روحانیون، مسائل سیاسی را مطرح می کنند و باعث بصیرت افزایی می شوند.

امام جمعه موقت اصفهان ابرازکرد: امروز نیز در قالب همایش روحانیت و حوزه انقلابی نیز این گردهمایی ائمه جماعات وروحانیون برگزار می شود و می دانیم انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و این برخلاف دیگر انقلاب هاست؛ انقلاب مردمی بر اساس انقلاب فرهنگی است که این امر در دنیا بی بدیل است.

وی عنوان کرد: جوانان بهترین افرادی هستند که میتوانند در خدمت مردم و روحانیت باشند، لذا باید یک تدبیری بشود که جوانان در کنار روحانیون  و ائمه جماعات مساجد جذب شوند و  تحت لوای تربیتی آنها قرار گیرد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: ما در مرکز فرهنگی المهدی نیز طرحی را با هدف جذب جوانان و نوجوانان چنیدن سال گذشته اجرا کردیم؛ در عین حال در چنین جلسات نیاز شدید داریم توجه به دیده بان اصلی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی رهبر معظم اتقلاب داشته باشیم، چراکه ایشان یک رصد همه جانبه از مسائل فرهنگی دارند.

وی ابراز کرد: دشمن در حال حاضر در حال شبهه پراکنی نسبت به عقاید، شایعه سازی و سیاه نمایی در حال انجام است و هدف دشمن، گرفتن امید از جوانان و مردم جامعه است، وظیفه وظیفه سنگینی است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: لذا انتظار می رود روحانیت که فرمانده فکری مردم است خود را تقویت کند و بهتر در این عرصه برای مقابله کار کند؛ چراکه بصیرت افزایی و روشنگری وظیفه اصلی روحانیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha