پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ در طول تاریخ غرب هیچ گاه در برابر اسلام تسلیم نشده است و این منازعه و تقابل غرب با اسلام کماکان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و هیات همراه که در دفتر این معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به نعمت ها بزرگ خداوند بر انسان ها گفتند: خداوند منت بر مؤمنین گذاشت که در میان آن‌ها پیامبری از میان خودشان برانگیخت که نخستین کار آن پیامبر، تلاوت آیات قرآن مجید بود و در کنار هدایت مردم از جهاد در راه خدا نیز غافل نبود.

 ایشان افزودند: پیامبر گزامی اسلام(ص) و اهل بیت طاهرینش سفارشات زیادی در مورد کسب علم و دانش کرده اند و نقش ایرانیان در دسترسی به این دانش ها مهم است به گونه ای که در برخی روایات و منابع آمده این است که اگر علم و ایمان در ثریا هم باشد، مردمی از فارس برمی‌خیزند و آن را به دست می‌آورند.

این مرجع تقلید، اولین دستور خداوند به پیامبر اکرم را تلاوت قرآن دانستند و گفتند: مسلمانان در استفاده از قرآن ابتدا به الفاظ، بعد ترجمه، بعد تفسیر، بعد شرح باید توجه داشته باشند و پس از آن به مرحله عمل وارد شوند.

ایشان خاطر نشان ساختند: در تفسیر المیزان حکمت، به اصول ارزش‌ها تفسیر شده است؛ در میان هر ملتی اصول و ارزش‌هایی وجود دارد که ملت بر اساس آن‌ها رفتار می‌کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاریخ تهاجمات غرب به جهان اسلام گفتند: غرب همان روحیه سلطه‌گری سابق را دارد و از جنگ تبوک  می‌توان به نمونه‌ای از برخورد پیامبر اکرم (ص) با غرب یاد کرد و حتی پیامبر گرامی اسلام نیزلشکر اسامه را برای مقابله با غرب آن زمان بسیج کرد.

ایشان گفتند: طی این سال‌ها و در طول تاریخ غرب در برابر اسلام تسلیم نشده است و این منازعه و تقابل غرب با اسلام کماکان ادامه خواهد داشت؛ هر چند قبل از انقلاب آن را ابرقدرت می‌نامیدند ولی انقلاب اسلامی نقاب از چهره استکبار کنار زد و همه آن را شناختند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت حفظ و حراست از قوه قضائیه در کشور خاطر نشان ساختند: قوه قضائیه رکن مهمی از ارکان نظام اسلامی است.

این مرجع تقلید با اشاره به گزارش  معاون فرهنگی قوه قضائیه از فعالیت های فرهنگی دستگاه قضا، از وی خواستند تا گزارش فعالیت‌های فرهنگی این قوه را منتشر کند تا مردم هم با این فعالیت‌ها آشنا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کردند: عملکرد آیت الله آملی لاریجانی در این سال در راس دستگاه قضاخوب بوده است.

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha