شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تجربه نشان داده هر شهری که حوزه علمیه قوی داشته باشد، از جهات دینی و مشکلات اجتماعی تفاوت بسیاری با شهرهای دیگر خواهد داشت و ایمن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌حضرت آیت الله مکارم شیرازی،امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ابراز داشتند: خبرهایی که از تبریز به گوش ما رسیده نشان می دهد که الحمدلله کار شما خیلی خوب بوده و با همه طبقات و گروه ها جوشیده اید.

این مرجع تقلید افزودند: این خبر خوبی به شمار می رود و نشانه تدبیر و حسن نیت و خلوص شماست که امیدوارم در کارتان موفق باشید.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه تبریز از نظر ما شهر بسیار مهمی است، خاطرنشان کردند: تبریز از نظر علمی، اقتصادی، سیاسی و از جهات مختلف شهر مهمی است و باید روی جهات آن حساب کرد.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی با اشاره به تاثیر حوزه های علمیه در سلامت دینی و اجتماعی شهرها گفتند: اینکه شما به سراغ حوزه های علمیه رفته اید، کار بسیار خوبی کرده اید، تجربه نشان داده هر شهری که حوزه علمیه قوی داشته باشد، از جهات دینی و مشکلات اجتماعی تفاوت بسیاری با شهرهای دیگر خواهد داشت.

این مرجع تقلید افزودند: ما به ائمه جمعه کشور توصیه می کنیم که مهم تر از نماز جمعه، حوزه های علمیه هستند، حوزه های علمیه مردم را مذهبی نگه می دارد و موجب حضور باشکوه مردم در نماز جمعه می شود.

ایشان با بیان اینکه باید تلاش کنید اساتید بیشتری از قم را به شهر تبریز ببرید، تاکید کردند: من تصور نمی کنم تبریز از نظر مدرسه علمیه کمبودی داشته باشد، از نظر تربیت طلاب باید بیشتر به آن اهمیت داده شود، اگر طلاب تربیت شوند در میان آنان بزرگانی پیدا می شوند همانگونه که در گذشته بزرگانی از حوزه علمیه در تبریز حضور داشتند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: رفت و آمدی بین طلاب قم و تبریز صورت بگیرد و اردوهای مشترکی برگزار شود که در جهت پیشبرد کار موثر است.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشتند: برخی مسائل سیاسی تبریز در گذشته باید فراموش شود و همه به میدان بیایند و با تدبیر حضرت عالی این مساله حل شود.

این مرجع تقلید عنوان کردند: باید اعتدال را رعایت کنید تا شاهد جذب افراد بیشتری باشیم.

ایشان افزودند: گمان نمی کنم عرفان های کاذب در تبریز فعالیت زیادی داشته باشند که باید مراقب فعالیت های آن ها بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha