پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آئین رونمایی از کتاب "پیغام پاکستان"

حوزه/ رئیس جمهور پاکستان در سخنان خود در آئین رونمایی از کتاب "پیغام پاکستان" گفت: فتوای اخیر علمای اسلام علیه تروریسم مطابق با روح تعالیم اسلامی است که عمل به آن در مهار فتنه افراط گرایی بسیار موثر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ ممنون حسین رئیس جمهوری کشور پاکستان در سخنان خود در آئین رونمایی از کتاب پیغام پاکستان با قدردانی از فتوای ارزشمند بیش از 1800 نفر از علما در حرمت حملات انتحاری و اقدامت تروریستی گفت: فتوای اخیر علمای اسلام علیه تروریسم مطابق با روح تعالیم اسلامی است که عمل به آن در مهار فتنه افراط گرایی بسیار موثر است.

این مراسم در کاخ ریاست جمهوری در شهر اسلام آباد و با حضور وزرا و رجال دولتی، علمای شیعه و علمای اهل سنت از مکاتب مختلف برگزار شد.

 در این برنامه از کتاب "پیغام پاکستان" که به همت دانشگاه بین المللی اسلامی تهیه شده بود رونمایی شد. در این کتاب فتوای اخیر بیش از 1800تن ازعلمای مسلمان از مسالک مختلف آمده که بالاتفاق تروریسم و افراط گرایی را حرام قرار داده، و کشتار بیگناهان به نام جهاد و توسل به زور و تحمیل عقاید را مصداق افساد فی الارض دانسته اند.

رئیس جمهور پاکستان در سخنان خود در جمع مهمانان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از علما و دانشوران بدلیل مبارزه علمی و عملی با افراط گرایی گفت: این فتوا که با همت علمای مکاتب مختلف و با استفاده و استدلال از قرآن و سنت بدست آمده می تواند سد بابی برای فتنه انگیزی و شرارت به نام دین باشد و در نتیجه چهره حقیقی اسلام برای همه آشکار خواهد شد. علاوه بر این فتاوایی از این قبیل گام موثری در اصلاح افرادی خواهد بود که بر اثر تبلیغات منفی به سوی افراط گرایی کشیده شده اند.

وزیر خارجه کشور پاکستان خواجه آصف و احسن اقبال وزیر کشور پاکستان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

رئیس کمیسیون آموزش عالی دکتر مختار احمد، زئیس دانشگاه بین المللی اسلامی دکتر معصوم یاسین زئی، رئیس وفاق المدارس العربیة  دکتر عبدالرزاق، رئیس تنظیم المدارس اهل سنت مفتی منیب الرحمان، رئیس وفاق مدارس السلفیة پروفسور ساجد میر، رئیس وفاق المدارس الشیعة علامه سید ریاض حسین نجفی، رئیس رابط المدارس مولانا عبدالمالک از دیگر مهمانان و سخنرانان این مراسم بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha