جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطینیان به نبرد با سانسور شبکه های اجتماعی می روند

حوزه/درحالی که شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و یوتیوپ، به سانسور یک طرفه جنبش های مقاومتی درفلسطین اشغالی اقدام می کنند، گروهی از خبرنگاران فلسطینی کمپینی با عنوان «صدای اجتماعی» راه اندازی کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، درحالی که شبکه های اجتماعی به ویژه  فیس بوک و یوتیوپ، فعالیت های جنبش های مقاومتی مردم فلسطین را سانسور می کنند، یک کمپین جدید فلسطینی به فکر ایجاد کمپینی به هدف انتشار صدای مردم فلسطین افتاده است. کمپین «صدای اجتماعی» در سپتامبر و در اواخر سال 2017 میلادی توسط سه خبرنگار فلسطینی راه اندازی شد و هدف آن مستند سازی «موارد نقض حقوق محتوای فلسطینی» در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و یوتیوپ می باشد. این کمپین اسناد مربوط به مسدود شدن بی دلیل صفحات و حساب های کاربری فعالان فلسطینی را جمع آوری می کند.

فعالان و خبرنگاران فلسطینی و بنیانگذاران شبکه صدا بر این باور هستند که شبکه های اجتماعی چون فیس بوک در رابطه با مسئله فلسطین و اسرائیل استانداردهای دوگانه ای را دنبال می کنند.

ایاد الرافیه از فعالان این کمپین در این باره به خبرنگاران گفت: یک شکاف بسیار عمیق میان فعالیت های فلسطینی ها و اسرائیلی ها در این شبکه های اجتماعی به چشم می خورد. هدف ما از راه اندازی این کمپین نیز تاکید بر این نابرابری ها و سانسور فعالیت های مربوط به جنبش فلسطین است.

وی افزود: هیچ اتفاقی برای مطالب نفرت محور و مجرمانه اسرائیلی در شبکه های مجازی نمی افتد و آن ها به راحتی می توانند درباره کشتن فلسطینی ها نقل قول بگذارند. اما در مقابل هر مطلبی یا خبری که فلسطینیان در رابطه با نظامیان رژیم صهیونیستی بگذارند فورا برداشته شده، حساب کاربری آن ها نیز بلافاصله مسدود می شود.

گفتنی است تابستان سال گذشته شبکه «قدس» یکی از 30 شبکه حیاتی در فلسطین بود. یک سال قبل سه حساب کاربری این شبکه در فیس بوک مسدود شد. تابستان گذشته نیز کانال یوتیوپ این شبکه به بهانه نقض «دستورالعمل اجتماعی» بسته شد. و علت آن نیز نشان دادن ویدئویی از رزمندگان حماس در نبرد غزه در سال 2014 بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha