پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حفظ انقلاب از اوجب واجبات است گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علوم اسلامی گشایش پیدا کرد و موجب شکوفایی کشورهای اسلامی در برابر کافران شد.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پاسداران بر حفظ انقلاب تاکید کردند و آن را در شرایط کنونی از اوجب واحبات دانستند.

این مرجع تقلید بابیان اینکه انقلاب نعمت خدای متعال است باید قدر دان آن بود و نباید کفران نعمت کرد افزودند:‌  انقلاب آثاری زیادی داشته است، مهمترین آن بیداری مردم جهان، در هم  شکسته شدن هیمنه دو ابر قدرت شرق و غرب و فرا زمانی بودن است.

 ایشان بیان اینکه از دیگر خصوصیات انقلاب این بود که علوم اسلامی گشایش پیدا کرده است و موجب شکوفایی کشورهای اسلامی در برابر کافران شد، گفتند: اما قبل از انقلاب همه علوم در اختیار غرب بود و حتی دانشگاه های ما بر مبنای و اندیشه غربیها پیش می رفت.                     

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: متأسفانه قبل از انقلاب همه چیز سیاست،فرهنگ و  اقتصاد وابسته غرب بود و کشور از خودش چیزی نداشت اما بعد انقلاب همه چیز فرق کرده و به سمت اسلام پیش رفت.

 ایشان با تاکید براینکه از دیگر آثار انقلاب احیاء ارزش های دینی و اخلاقی و جهاد است، گفتند: جامعه اسلامی هرچه دارد از همین جهاد و شهادت دارد، این جهاد و شهادت بوده که موجب عزت و اقتدار کشور و نظام شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه در قیامت مجاهدگران با ابزار جهاد محشور می شوند تا بین سایرافراد فرق باشد، اظهار داشتند:‌ در هشت سال دفاع مقدس،‌جوانان علاقه و محب ولی فقیه بودند و برای شهادت و جهاد با دشمن بعثی سر از پا نمی شناختند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این عشق به ولایت فقیه و جهاد بود که باعث پیروزی و تداوم انقلاب شده است و به همین دلیل  باید قدردان شهداء و خانواده شهدا باشیم و اجازه ندهیم خون وزحمات آنها پایمال شود، عنوان کردند: امروز شاهد نظام ولائی در کشور هستیم که در رأس آن ولایت فقیه قرار دارد و باید قدردان و پیرو ولایت فقیه باشیم.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha