جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحث فضای مجازی و کم همتی دولتمردان در راه اندازی اینترنت ملی، گفت: در شبکه های اجتماعی قبح گناهان را می ریزند و مسئولان و متولیان امر نه تنها تماشگر هستند، بلکه از این شبکه های بیگانه حمایت هم می کنند، مردم باید مطالبه کنند که چرا ما باید محتاج بیگانه باشیم و شبکه ملی ایجاد نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم صدیقی، در مراسم جشن  ولادت حضرت زینب کبری(س)  و بزرگداشت عالم شهیر حجت الاسلام مهدی مظاهری که در حسینیه  بنی فاطمه اصفهان برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س)، با بیان اینکه آن حضرت افشاگر نفاق و منافقین و فرمانده عرصه جنگ نرم علیه ظالمین، پیروز واقعی میدان و امیرزاده اعظم بود، تصریح کرد: آن جضرت مبلغ عاشورا بود و پیام رسان عبرت های عشاورا به همه محسوب می شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: پروردگار کسانی که همت های بلند دارند را دوست دارد، از این جهت خداوند از بندگانش خواسته است  که در عرصه مسابقه عبودیت قدم بگذارند و تلاش کنند. در سوره مبارکه حدید آمده است که بندگان خدا برای رسیدن به بهشت با یکدیگر مسابقه بدهید و عقب نمانید و در آیه ای دیگر از قرآن کریم آورده شده است  که در انجام کارهای خیر بر یکدیگر پیشی بگیرید.

وی ادامه داد: بندگان خدا برای رسیدن به تقرب به خداوند متعال و اهل بیت باید اهل مسابقه و سبقت گرفتن از یکدیگر باشند، لذا شایسته مومنین این است که در انجام کارهای خیر و دستگیری از مستمندان، ساخت مدارس علمیه، مساجد و ... بشتابند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که مدارس علمیه خانه های حضرت حجت(عج) هستند و طلاب در آن مدارس تمرین نوکری امام زمان(عج) می کنند، گفت: روحانیت و طلاب خار چشم ناپاکان و منافقین هستند،  دشمنان انقلاب و اسلام نمی توانند روحانیت را  ببینند، درحالی که اگر روحانیت نباشد، اسلام مزربان ندارد و مردم آدرس بهشت ندارند و به سمت اسلام ناب هدایت نمی شوند.

وی در ادامه افزود: مردم اصفهان همواره درهمه عرصه های خیر خط شکن هستند، هم در دوران دفاع مقدس به خوبی درخشیدند و همه در عرصه های خیر در میدان اجتماعی به خوبی عمل کرده اند، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی مظاهری الگویی از یک اصفهانی نمونه در امر انجام خیر بود  که به سمت انجام خیر می شتافت.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: عالمی چون مرحوم مظاهری در شهادت شهدا سهم داشت، بسیاری از شهدا تربیت شدگان پای منبر سحرگاهی ایشان بودند، نفوذ کلمه آن مرحوم در بین جوانان حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این که مومن باید این گونه همواره در انجام خیر پیشتاز باشد، افزود: مرحوم مظاهری در امر مسجد سازی، راه اندازی خیریه، دستگیری از فقرا، عبادت و مدرسه سازی نمونه بود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: خانواده های مومن و شیعه باید در امر ارزش های دینی الگو و اسوه باشند. باید دختران، پسران، پدران و مادران ما جزو بهترین باشند و به تعبیر قرآن کریم، در این زمینه از خداوند خواستار باشیم که ذریه ما در امر پارسایی و ولایت  مداری نمونه باشند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران در ادامه اشاره ای به بحث فضای مجازی و کم همتی دولتمردان در امر راه اندازی اینترنت ملی کرد و گفت: در شبکه های اجتماعی قبح گناهان را می ریزند، مسئولان و متولیان امر نه تنها تماشگر هستند، بلکه از این شبکه های بیگانه حمایت هم می کنند، مردم باید مطالبه کنند که چرا ما باید محتاج بیگانه باشیم و شبکه ملی ایجاد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران باید هم بیدار و بصیر باشند، چرا که جانبازان ما عمر خود و شهدا جان خود را برای امنیت و سربلندی این ایران اسلامی داده اند، ما باید جوابگوی آنها باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha