جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میلاد حضرت زینب

حوزه/ امام جمعه شهر بیجار گفت: راه و سیره زندگی حضرت زینب(س) الگویی کامل برای تمام زنان جهان است و این شیرزن دشت کربلا در مقابل سپاه جهل و کفر ایستاد و اجازه نداد که نهضت عاشورا در همان صحرای نینوا به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) شامگاه سه شنبه، جشنی در مدرسه علمیه امام صادق (ع) با حضور امام جمعه بیجار، مدیر این مدرسه علمیه، روحانیون و طلاب برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام علی مرادی با اشاره به سالروز ولادت این بانوی رشید اسلام، اظهار داشت: تولد حضرت زینب (س)، تولد دلاوری و شجاعت بود. این بانوی رشید اسلام یک تنه ساختار کفر و شرکت زمان خود را به لرزه درآورد.

امام جمعه بیجار ادامه داد: نهضت عاشورای حسینی با سخنرانی های آتشین دخت امیرالمومنین؛ حضرت زینب (س) برای همیشه تاریخ بشریت زنده ماند و امروز می بینیم که بعد از 1400 سال هنوز دسته های عزاداری در سراسر جهان یاد و خاطره عاشورا، سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش را گرامی می دارند.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: بعد از اتمام نبرد نابرابر کربلا، نبرد و جنگ واقعی اهل بیت علیهم السلام علیه کفار و دشمنان راستین سیره حضرت نبی (ص) آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب نقش رهبری این قیام علیه کاخ های ظلم و بیداد امویان را بر عهده داشت، گفت: حضرت زینب بعد از واقعه کربلا نه تنها روحیه خود را نباخت؛ بلکه این قیام خوب باعث بیدار شدن بسیار از توابین و... گشت و در تاریخ می بینیم که چه افرادی به خونخواهی امام حسین (ع) و یاران باوفایش برخاستند.

امام جمعه بیجار افزود: راه و سیره زندگی حضرت زینب(س) الگویی کامل برای تمام زنان جهان است، این شیرزن دشت کربلا در مقابل سپاه جهل و کفر ایستاد و اجازه نداد که این نهضت در همان صحرای نینوا به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام مرادی در پایان گفت: امیدواریم که زینب کبری(س) و سیره آزادگی ایشان منشا و مبدا آزادی زنان امروز در دنیا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha