پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ باید جامعه را به پاکی دعوت کرد؛ این همه ربا در کشور است، آن را لباس پاکی پوشیدیم، جامعه را گرفتار کردیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امشب در دیدار دکتر اردکانیان، وزیر نیرو گفتند: در قرآن درباره قمر، تعبیر به «منیرا»، اما درباره شمس تعبیر به «سراج» شده و دلیل آن نکته علمی است؛ چرا در مورد شمس تعبیر به سراج و درمورد قمر، منیرا تعبیر شده است. قرآن برای تمام قرن ها معجزه است و پیامبر اسلام(ص) با همین معجزه مشکلات جامعه را حل و فصل می کردند، دلیل اینکه در مورد قمر تعبیر به منیرا و شمس، سراج بکار رفته برای این است که نور از آنِ قمر نیست، بلکه از خورشید است، یعنی قمر نورش با واسطه خورشید است و از خود چیزی ندارد.

معظم له با تاکید براینکه از معجزات خدای متعال این است که پیامبر(ص) درس نخوانده، ولی ایشان منظم سخن می گفتتند، اظهار داشتند: دلیل آن این است که قرآن معجزه  الهی است و آن زمان مردم این را نمی فهمیدند و درک نداشتند.

ایشان با تاکید براینکه خشک سالی دلایلی دارد و هر فرد یا مسئولی از نگاه خود درمورد خشک سالی بحث می کند، افزودند: در همین دهات بالای قم چند رودخانه جاری است و آب ها در بیابان جاری می شود، اگر این آب ها جمع آوری شود، خیلی از مشکلات حل می شود. بنابراین  این چنین اموری می توان با برنامه ریزی و  رسیدگی بهتر جلوی هدر رفتن آب را گرفت و به آن سر و سامان داد.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: اما دلیلی که قرآن برای خشک سالی دارد این است، می فرماید«بین مردم، پاکی و ارسال آسمانی رابطه است. پاک باشید، نزولات آسمانی بیاید، معنایش این است پاک نباشید، نزولات نخواهد آمد».

معظم له بیان داشتند: باید جامعه را به پاکی دعوت کرد؛ این همه ربا در کشور است، آن را لباس پاکی پوشیدیم جامعه را گرفتار کردیم.

 ایشان افزودند: بنابراین برای جلوی گیری از هدر رفتن آب و نزولات آسمانی دو کار لازم است انجام داد و در این شرایط ضرورت دارد، باید به جامعه آموزش داد و از طرفی در جامعه پاکی ایجاد کرد تا خدا به جامعه عنایت کند؛ این خبری که قرآن در مورد نزولات آسمانی و پاکی می دهد، قطعی و حتمی است.

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشتند: امیدواریم مردم را در  مورد چگونگی استفاده از آب آموزش دهیم. در این ایام در شهر قم شاهد بودیم، مردم برای نزولات باران، نماز باران خواندند، اما یک بار کافی نیست،  باید این نماز باران تکرار کرد تا ان شاء الله خدا هم به مردم رحم کند و نزولات را بفرستد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha