جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نائب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی گفت: هر کسی که پایبند به شریعت محمدی(ع) است باید عملا هم اثبات کند؛ فقط اظهار عقیده کافی نیست. باید ازدواج را در جامعه آسان کرد و برای این امر ضروری است که فرهنگ جهزیه کم‌رنگ شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان و نائب رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان در جمع شیعیان لاهور گفت: فتوی اخیر صادر شده از سوی علمای پاکستان قابل ستایش است اما دعوت از رهبران افراطی در در این برنامه بسیار نگران کننده است

او گفت: طبق فتوی صادر شده در آن برنامه رهبران افراطی باید محاکمه می شدند. وجود رهبران افراطی در آن برنامه تضاد با فتوی صادر شده و خیانت بزرگی به خون شهدای عزیزمان  است. اکنون بعضی از مسئولان کشور با رهبران تکفیری و افراطی در ارتباط هستند این برای مردم شریف پاکستان بسیار نگران کننده است و محکوم می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی فرهنگ جهزیه طلبی از سوی داماد را فرهنگ غیر اسلامی دانست و گفت: فرهنگ جهزیه طلبی در جامعه اسلامی کار اشتباهی است، نان و نفقه ی زن بر عهده شوهر است، هر کسی که  پایبند به شریعت محمدی (ع) است باید عملا هم اثبات کند. فقط اظهار عقیده کافی نیست. باید ازدواج را در جامعه آسان کرد و برای این امر ضروری است که فرهنگ جهزیه را کم رنگ شود.

گفتنی است در ماه گذشته با حضور ممنون حسین رئیس جمهوری کشور پاکستان آئین رونمایی از کتاب پیغام پاکستان با فتوای بیش از 1800 نفر از علما در حرمت حملات انتحاری و اقدامت تروریستی  برگزار شد.این مراسم در کاخ ریاست جمهوری در شهر اسلام آباد و با حضور وزرا و رجال دولتی، علمای شیعه و علمای اهل سنت از مکاتب مختلف برگزار شد.

در این برنامه از کتاب "پیغام پاکستان" که به همت دانشگاه بین المللی اسلامی تهیه شده بود رونمایی شد. در این کتاب فتوای اخیر بیش از 1800تن ازعلمای مسلمان از مسالک مختلف آمده که بالاتفاق تروریسم و افراط گرایی را حرام قرار داده، و کشتار بیگناهان به نام جهاد و توسل به زور و تحمیل عقاید را مصداق افساد فی الارض دانسته اند. در این برنامه  بعضی از رهبران افراطی هم دیده شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha