پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد حسن مهدوی مهر

حوزه/ در طرح تحول نظام آموزشی المصطفی، موضوع مباحث قرآنی به شکلی بسیار گسترده دیده شده است و هم اکنون نیز چندین هزار طلبه و دانشجوی جامعه المصطفی در حوزه های مربوط به علوم قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به میزبانی جامعه المصطفی العالمیه که در سالن جلسات سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد. با تاکید بر این که بر اساس روایات متعدد، قرآن کریم به عنوان کلید دستیابی به علم اولین و آخرین معرفی شده است، خاطرنشان کرد: ارزش فعالیت انسان در هر حوزه کاری، به موضوع آن حوزه بستگی دارد و ارزش کار در حوزه قرآن نیز به برکت خود قرآن است. کلام خداوند سنخیت الهی دارد و دارای برکاتی است که هرچه بیشتر در پیرامون آن کار کنیم، به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت.

وی، تلاش شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای ارتقای ارتباط میان جامعه و قرآن را شایسته تقدیر دانست و یادآور شد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، فعالیت در حوزه های قرآنی جایگاه ویژه ای در اساسنامه جامعه المصطفی دارد و همه طلاب المصطفی در سطوح مختلف باید آشنای با معارف قرآنی باشند.

جانشین ریاست المصطفی با تاکید بر جایگاه رسمی قرآن در ساحت آموزشی المصطفی، تصریح کرد: در طرح تحول نظام آموزشی المصطفی، موضوع مباحث قرآنی به شکلی بسیار گسترده دیده شده است و هم اکنون نیز چندین هزار طلبه و دانشجوی جامعه المصطفی در حوزه های مربوط به علوم قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای المصطفی در حوزه پژوهش های قرآنی، ابراز داشت: معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی، به منظور گسترش فرهنگ قرآنی میان طلاب المصطفی و خانواده های آنان، عهده دار برنامه های متنوع قرآنی است از جمله برگزاری همه ساله جشنواره قرآن و حدیث در داخل و خارج کشور که بدون مساعدت های شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امکان ظهور و بروز در این سطح را نمی یافت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در پایان با اشاره به تجلیل از چهره های ممتاز قرآنی در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی، تاکید کرد: تجلیل از شخصیت های فعال قرآنی در داخل و خارج از کشور، به منظور ارائه الگوهای موفق و خدوم به  طلاب المصطفی صورت می گیرد که در سال های اخیر، دارای برکات متعددی نیز بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha