جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جعفر دهقان بازیگر

حوزه/دهقان گفت: ترویج فرهنگ و آرمان‌های انقلاب اسلامی از هر امری بالاتر است، حتی دیگر نهادهای دولتی نیز با با سرمایه گذاری در سینما باید به رسالت فرهنگی خود عمل کنند.

جعفر دهقان، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری «حوزه» با بیان این‌که سینمای ایران در چهار دهه گذشته نتوانسته به درستی مبلغ انقلاب اسلامی باشد، گفت: نزدیک به چهل سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما به جرات می‌توان گفت ما هنوز یک فیلم تولید نکرده‌ایم که در آن به شکلی کامل پیروزی انقلاب اسلامی تصویر شده باشد، البته آثاری بوده که در آن به حاشیه‌ها پرداخته شده، اما این‌که ما در فیلم لحظه پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن را در آن شاهد باشیم، در سینمای ما وجود ندارد!

وی افزود: البته وقتی ما با مسئولان یا سینماگران در این زمینه حرف می‌زنیم این توجیه به کار برده می‌شود که ما به لحاظ امکانی شرایط لازم را برای تولید فیلم‌های مورد نظر نداریم، اما از نگاه من این توجیهات چندان پذیرفتنی نیست، چون با همین امکانات ما سریال‌های پرخرجی تولید کرده‌ایم که عمدتاً کیفیت لازم را هم دارا نیستند، این کم کاری در شرایطی است که می‌شود با سرمایه این سریال‌ها، یک فیلم خوب سینمایی تولید کرد.

بازیگر سریال «معمای شاه» ادامه داد: از نگاه من اگر یک فیلم خوب ساخته شود تاثیرش از یک سریال بیشتر خواهد بود، چون می‌توان فیلم را با پخش خوب در معرض دید همه مردم جهان قرار داد. الزام تولید این قبیل آثار در سینما در زمان حال بسیار جدی است. دلیل این اتفاق را هم می‌توان در تولیدات ایران هراسانه هالیوود مشاهده کرد که با تولیدات کارهای مختلف سعی دارند چهره‌ای خشن از ایران ترسیم کنند.

این بازیگر در پاسخ به این سوال چرا فیلم‌های ایران هراسانه به صورت گسترده در سینما و تلویزیون آمریکا تولید می‌شود؟ تصریح کرد: کاملاً مشخص است که سیاستمداران آمریکا از انقلاب اسلامی هراس دارند، چون می‌دانند اگر آرمان‌های انقلاب به درستی به گوش مردم جهان برسد همه جذب آن می‌شوند. با این توضیح آنها سعی می‌کنند با تولید فیلم‌ها و سریال‌های پر خرج، دروغ را جایگزین حقیقت کنند.

این بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوعی که در این بحث می‌بایست مد نظر قرار گیرد این است که رویکرد ایران ستیزانه هالیوود امری دور از انتظار نیست، چون آنها فکر منافع خود هستند، اما ما در این حوزه چه کاری کرده‌ایم؟ آیا ما توانسته‌ایم معرف خوبی برای انقلاب اسلامی باشیم؟ جواب به این سوال می‌تواند بسیاری از  ناگفته‌ها را برای ما مشخص کند.

دهقان با بیان اینکه ما تنها در  مناسبت‌ها یا موضوعات انقلابی می‌افتیم، اظهار کرد: متاسفانه ما همیشه در مناسبت‌های مذهبی یا انقلابی یاد چنین کارهایی می‌افتیم بدون این‌که بخواهیم در دیگر ایام به این موضوعات بپردازیم! همین موضوع باعث شده تا فیلم‌های مورد نظر  هیچگاه رونق لازم را نداشته باشد. این نقد نیز بیشتر به مدیران سینما مربوط می‌شود که اکثراً ادعاهایشان تو خالی است.

وی در پایان تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه سینمای انقلاب هیچگاه بی‌مورد نخواهد بود،  چون ترویج فرهنگ و آرمان‌های انقلاب اسلامی از هر امری بالاتر است، حتی دیگر نهادهای دولتی نیز با با سرمایه گذاری در  سینما باید به رسالت فرهنگی خود عمل کنند. در همین حوزه می‌توان از مشارکت‌های بین‌المللی بهره برد، چون کشورهایی که سیاست‌های ضد استعماری دارند حاضرند در چنین پروژه هایی با ما همکاری کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha