پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراهیم حاتمی کیا

حوزه/ من اعتراض می کنم به تلویزیون که وقتی می خواهد فیلم های بنده را پخش کند سی، چهل بار پشت سر هم ...، ولی به محض این که به جایی می رسد که باید افرادی را برای دفاع از این نوع نگاه دعوت کند، عملاً به اپوزیسیون تبدیل می شود. من از مسئولین شبکه دو و سه بابت رفتارهای زشتی که با ما داشتند، شکایتم را به خدا می برم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، «سیمرغ بلورین بهترین کارگردان» را دریافت کرد.

در این بخش بهرام توکلی کارگردان فیلم «تنگه ابوقریب» نیز موفق به دریافت «سیمرغ بلورین بهترین کارگردان»، در جشنواره سی ششم فیلم فجر شد.

حاتمی کیا  پس از دریافت «سیمرغ بلورین بهترین کارگردان»، در سخنانی انتقادی گفت: «ممنونم از محبت های داوران عزیز.  من فیلمساز وابسته‌ام. من فیلمساز این نظامم. من ۳۰ سال است که روی این سن می‌آیم و می‌روم، این اتفاق اولین بار نیست. ولی دلم می خواهد تشکر کنم از بچه های سازمان اوج، بچه هایی که زحمت می کشند، کسانی هستند که واقعا باید واژه «سربازان گمنام امام زمان(عج» را به آنها داد. متأسفم از بعضی همکاران می شنوم که اگر سازمانی مانند اوج بیاید وسط، از واژه هایی مانند ارگان، سازمان، دستگاه استفاده می کنند. افرادی مانند آقای رشیدپور خیلی از این واژه استفاده می کنند و کمک کمک به این واژه ها معنا می دهیم.

من افتخار می کنم که فیلمی ساختم در مورد مدافعان حرم. افتخار می کنم که برای ساختن این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. افتخار می کنم به بچه های سپاه که زحمت کشیدند و امثال بنده را رشد دادند. من بابت کارهایی که کرده ام، شرمنده نیستم.

اگر قرار باشد که خانه سینما بعداً به تشکیلات وزارت کار تبدیل شود، من کار آفرینی کردم و  یک سال تمام عوامل فیلم را کنار خودمان رزق به آنها برسانیم.

این واژه هایی که فکر می کنم خارج از ما بچه های سینماست، فکر می کنم امثال آقای رشیدپور واژه هایی را می سازند که کم کم در تلویزیون جمهوری اسلامی مطرح می شود.

من اعتراض می کنم به تلویزیون، به سازمان تلویزیونی که وقتی می خواهد فیلم های بنده را پخش کند سی، چهل بار پشت سر هم ...، ولی به محض این که به جایی می رسد که باید افرادی را برای دفاع از این نوع نگاه دعوت کند، عملاً به اپوزیسیون تبدیل می شود. من از مسئولین شبکه دو و سه بابت رفتارهای زشتی که با ما داشتند، شکایتم را به خدا می برم.

حاج قاسم سلیمانی به من گفت «سر فیلم به وقت شام گریستم»، اُف بر فردی که به من می گوید فیلم «به وقت شام» کمدی است.

من غصه می خورم در جایی هستم که نگاهداری آنان از بچه های «به وقت شام» است، اما عده ای نخواستند به آن به عنوان سوژه نگاه کنند. این لجبازی را به خدا شکایت می برم. این نگاه، نگاه زشتی برای این مملکت است».

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha