جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ملکیان

حوزه/حجت الاسلام ملکیان گفت: ما باید به جای غرب دوستی و غرب گرائی، غرب شناسی کنیم و راه توسعه را با تکیه به آموزه های اسلام ناب محمدی که همان سیره حضرت زهرا(س) است، عینیت ببخشیم، امروز دو جبهه متحجر سنت گرا و غرب محور مانع تجلی مکتب حضرت زهرا(س) هستند.

حجت الاسلام رسول ملکیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، به مناسبت ایام شهادت بانوی اسلام زهرای مرضیه(س) گفت: بزرگترين تحريفي كه از شخصيت حضرت زهرا(س) بزرگوار شده است عدم شناخت شخصيت والاي ايشان بوده است و ما فقط براي بزرگداشت اين مظلوميت عزاداري كرده و لباس مشكي پوشيده ايم.

وی بيان كرد: مظلوميت حضرت زهرا(س) براي انقلاب اسلامي بسيار تاريخ ساز است، زيرا انقلاب اسلامي ما زماني شروع شد كه اسلام با دو تحريف مهم و جدي روبرو بود. جبهه اول مربوط به افرادي بود كه سنت گرا بودند و جبهه دوم افرادي بودند كه بسيار غرب گرا و غرب دوست بودند و بدون اينكه هيچ عيب يابي و غرب شناسي در دستور كارشان باشد به اين جبهه گراييدند، حتي در بسياري از مسئولين و سران كشور اين گرايش بروز كرده به طوري كه تمام پيشرفت، صنعت و افتخار را در غرب سياسي ديدند.

حجت الاسلام ملکیان در ادامه اظهار كرد: اين افراد كساني بودند كه تفسير صحيحي از غرب نداشتند و اين حوزه را بر اساس نظرات شخصي تفسير و ارزيابي كردند.

وی گفت: در اين ميان آن منطقي كه انقلاب كشورمان را شكل داد، مفقود شد و لذا ما در پي يافتن راهي از ميان سنت به سوي تجدد و از سمت غرب سیاسی واستعماری به سوي توسعه گرايي جا مانديم.

کارشناس حوزوی  بيان كرد: بعضی از شخصيت ها در جمهوري اسلامي عزاداري و لباس مشكي پوشيدن را نشانه غربت براي زهرا (س) مي دانند و اين در حالي است كه راه درست اين نيست و راه درست تنها ادامه دادن راه اين بانو ، راه امامت و دريافت پيام الهي است، یعنی دنبال عینیت و تجلی دین درتمام ابعاد فردی و اجتماعی باشیم.

وی افزود: ما باید به جای غرب دوستی و غرب گرائی، غرب شناسی کنیم و راه توسعه را با تکیه به آموزه های اسلام ناب محمدی که همان سیره حضرت زهرا(س) است، عینیت ببخشیم، امروز دو جبهه متحجر سنت گرا و غرب محور مانع تجلی مکتب حضرت زهرا(س) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha