سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که علما خود را سپر بلای اسلام کرده اند، تصریح کرد: علما کسانی هستند که همانند نبی مکرم اسلام(ص) از دین الهی با سختی دفاع کرده و می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان صبح امروز در دوره آشنایی با وظایف روحانیت ویژه متقاضیان تلبس گفت: تفقه در دین به معنای رسیدن به توحید است.

وی با اشاره به ضرورت تفقه در دین، افزود: جامعه امروزی فقیه می خواهد و آن کسی که استعداد فقاهت را دارد باید در این راه قدم بگذارد.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه حوزه های علمیه مکان مقدسی است اظهار کرد: ورود به حوزه های علمیه سعادتی است که خدای تعالی شامل حال ما کرده است و کسی نگوید که جامعه، طلاب را سرزنش می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه افزود: زمانی که خدای تعالی برای بنده ای اراده خیر داشته باشد او را فقیه می کند و نقشه سعادت انسان ها را در این راه به او می دهد.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به این که دین نقشه سعادت دنیا و آخرت است و تفقه در دین به معنای تفقه در راه سعادت است، اظهار کرد:  1400 سال است که حوزه های علمیه از دین پاسداری کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که علما خود را سپر بلای اسلام کرده اند، تصریح کرد: علما کسانی هستند که همانند نبی مکرم اسلام(ص) از دین الهی با سختی دفاع کرده و می کنند.

وی در ادامه افزود: اگر رئیس جمهوری معممی برای رسیدن به جایگاهی وعده ای دهد که توانایی برآورده کردن آن را ندارد، مردم را نسبت به اسلام بد بین می کند.

آیت الله موسوی اصفهان در پایان گفت: حوزه های علمیه به جهان اسلام درس ایثار را دادند و طلابی که قصد ملبس شدن را دارند باید در این راه با اقدامی استوار قد بگذارند و من به شما توصیه می کنم که از برکات نماز شب غافل نشوید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha