پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 441619
۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
پژوهشنامه تاریخ، سیاست و رسانه

حوزه/ اولین شماره پژوهشنامه تاریخ، سیاست و رسانه، با موضوعات تاریخ انقلاب اسلامی، جنگ نرم و الزامات مبارزه با تهاجم فرهنگی و کارکرد رسانه در امر تبلیغ انقلاب و جمهوری اسلامی چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اولین شماره پژوهشنامه تاریخ، سیاست و رسانه، ویژه بهار ۱۳۹۷ ، برای استفاده پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ ایران معاصر، سیاست خارجی، دیپلماسی عمومی، جامعه شناسی رسانه های ارتباط جمعی، با موضوعات تاریخ انقلاب اسلامی، جنگ نرم و الزامات مبارزه با تهاجم فرهنگی و  کارکرد رسانه در امر تبلیغ انقلاب و جمهوری اسلامی منتشر شد.

اولین مقاله این شماره، تشریح دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با کارکرد رسانه در امر تبلیغ انقلاب و جمهوری اسلامی است که به قلم دکتر مجتبی اشرافی و دکتر مرتضی اشرافی نوشته شده است.

منشور اخلاقی، اهداف و شیوه ی نگارش مقالات نیز در پیش از این مطلب و ورود به بخش مقالات، مربوط به قوانین و استاندارهایی است که نویسندگان، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان برای ارائه ی مقاله به پژوهشنامه بایستی رعایت کرده و به آنها توجه داشته باشند.

تبیین ضرورت یا انحراف مفهومی سکولاریسم در مقاله « سکولاریسم در ایران بعد از انقلاب اسلامی؛ ضرورت یا انحراف » به قلم دکتر حسين عسگري، به عنوان یک پرسش اساسی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

مقاله « ارتباطات فرهنگی ایران و آلمان و تأثیر آن بر جریانات روشنفکری در ایران » نوشته دکتر عبدالرسول خيرانديش، دکتر احمد فضلي نژاد و دکتر عابد اکبري، به بررسی دیپلماسی عمومی دو کشور آلمان و ایران در اواخر دوره ی قاجار (1256تا 1297 ه.ش. - 1288 تا 1336ه.ق.) پرداخته است.

« ساختار نوین سیاست خارجی عربستان سعودی در تحولات اخیر خاورمیانه » نوشته شده توسط عبدالحسین عموری ، « تبیین و تعریف سازمان رسانه و سیاست گذاری های رسانه ای در ایران، بر مبنای مدل مدیریت توسعه محور» شامل بررسی اصول و مواد بنیادین برنامه توسعه و ارایه راهکارهای بنیادین در امر بهینه سازی مؤثر ساختارمدیریت رسانه ای در کشور ایران، که توسط دکتر محسن نظري و دکتر عبدالرضا قهرماني به نگارش درآمده، از دیگر مطالب چاپ شده در این فصلنامه هستند.

در ادامه مطالب نیز، مقاله « استقبال مخاطبان از سيمای جمهوری اسلامی » نوشته مشترک فاطمه باقري و کوروش معصومي، به بررسی این موضوع در مخاطبان شیرازی پرداخته است.

پژوهشنامه تاریخ سیاست و رسانه با شمارگان هزار نسخه و با 174 صفحه و قیمت 30هزار تومان، برای بهار ۱۳۹۷ منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این فصلنامه می توانند به وب سایت رسمی اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه به آدرس: www.Karimeh.Com و یا وب سایت رسمی مجله به آدرس :  www.KSSI-Journal.ir مراجعه نمايند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha