پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: فتنه ای که مسلمانان به سبب حضور داعش و تکفیری ها در جهان اسلام از سر گذراندند، نه تنها باعث تفرقه نشد؛ بلکه وحدت میان مسلمانان را بیش از پیش تحکیم کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری طی دیداری که با نمایندگان تجمع علماء مسلمان لبنان در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: فتنه ای که مسلمانان به سبب حضور داعش و تکفیری ها در جهان اسلام از سر گذراندند نه تنها باعث تفرقه نشد بلکه وحدت میان مسلمانان را بیش از پیش تحکیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: امروزه جامعه اسلامی اعم از شیعه وسنی، بیشتر از هر وقتی خطر توطئه های تکفیری و وهابی و به طور کلی استکباری را درک کرده و بر اساس اطلاعات به دست آمده برادران اهل سنت در سرتاسر جهان برخلاف دوران پیش از داعش، آفت این غذه سرطانی را بهتر از هر زمانی دریافته اند.

وی تصریح کرد: این بیداری و آگاهی تا جایی پیش رفته که این روزها هر گاه پذیرای گروهی از اهل سنت بوده ایم، کلام  در مورد حضرت مهدی(عج) محور اصلی گفتگوها بوده است که این خود نشان از دغدغه اصلی مسلمانان دارد.

عضو جامعه مدرسین خاطر نشان ساخت: به باور شیعه حضرت مهدی فرزند امام حسن عسگری(ع) و از نوادگان پیامبر اسلام است حال آنکه اهل سنت خلاف این عقیده را دارند و با توجه به اینکه ظهور ایشان در منطقه غرب آسیا اتفاق می افتد بنابراین اندیشه وجود منجی هرگز از فکر مسلمانان پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: اخیرا محمد بن سلمان شاهزاده سعودی ها مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا اندیشه مهدویت را به منظور نابودی آل سعود در جهان اسلام بگستراند در حالی که این بیچاره نمی داند که ظهور حضرت مهدی(عج) از مکه اتفاق می افتد نه ایران و در آنجا نوید ظهورش را به تمام زبان های ممکن فریاد می زند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری تصریح کرد: دراین راستا در پژوهشی که اخیرا عاموس یادلین رئیس سابق سازمان اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی تحت عنوان «سقوط نظام حاکم سعودی » به چاپ رسانده بود ، از عواملی که می تواند رژیم سعودی را به انحطاط بکشاند پرده برداشته است.

وی افزود: نخستین عامل، ناتوانی ولیعهد سعودی از رویارویی با جمهوری اسلامی ایران که نشانه بارز آن را می توان در جنگ داخلی سوریه، عراق، یمن و... دید که با وجود بسیج کردن تمام قوای نظامی و مالی خود، قادر به پایان جنگ به نفع خود نشدند.

وی اظهار داشت : سعودی ها بر اساس این پژوهش در جنگ رسانه ای علیه یمن و قطر با شکست مواجه شدند درست به مانند شکست طرح اقتصادی - اجتماعی 2030  که به عنوان طرح آینده نگرانه معرفی می شد و همچنین امکان وقوع انقلاب توسط فردی از حزب حاکم  و دیگر موارد که می تواند سقوط نظام سعودی را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تصریح کرد: به باور ما رژیم سعودی با طرح سعودی کردن تمام حاکمیت، با شکست مواجه شد، آنها حتی نتوانستند مذهب حنبلی را در حجاز فراگیر کند. این خاندان در جنوب نیز کاری را از پیش نبردند تا جایی که اکثریت جنوب نشین های عربستان اسماعیلی هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش محوری مقاومت در خنثی سازی توطئه های سعود ی، گفت: مقاومت اسلامی ثمراتی را در پی داشته است از جمله آن ها، حفاظت از هویت اسلامی، سربلندی مسلمانان ، گسترش دایره ی مقاومت اسلامی در همه ی مناطق،وحدت بین ملل اسلامی ، گسترش بیداری اسلامی در میان جوانان، خنثی سازی نقشه های وهابیت ،وحدت در برابر دشمنان امت، جلوگیری از دست درازی به نفت کشور های اسلامی، ظهور نقش علمای خط مقاومت ، بروز نقش مرجعیت شیعه، بروز نقش ولایت فقیه  بوده است.

وی افزود: از دیگر ثمرات مقاومت اسلامی جداسازی سره از ناسره است که به واسطه این مسئله ما شاهد جداسازی مسلمانان راستین از مسلمانان دروغین بودیم که در اینجا برای نمونه می توان به یوسف القرضاوی و امثال او اشاره کرد .

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورها و اینکه بسیاری ها آنرا بهار عربی آمریکایی خطاب کردند خاطر نشان ساخت: بسیاری این بیداری ها را به تمسخر گرفته و آنها را جدای از مسلمانان دانستند و عنوان کردند که این بیشر به بهاری عربی آمریکایی شباهت دارد حال آنکه عناصر بیداری اسلامی را می توان در افتخار به هویت اسلامی، کینه ورزی مسلمانان به آمریکا و صهیونیسم ، امید به پیشرفت و دوری از عقب ماندگی جویا شد.

وی اظهار داشت: تنها مسئله ای که می تواند شکست مسلمانان را به ارمغان بیاورد تفرقه است که باید به جایگزین کردن وحدت آن را به نفع مسلمانان رقم زد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha