جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتکاف در کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۱۸ مسجد در شهرستان های قروه، بیجار، کامیاران و سنندج برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه استانی هماهنگ اعتکاف بعداز ظهر امروز با حضور اعضای این استاد در شهرستان قروه برگزار شد.

حجت الاسلام مختار کرمی در این جلسه با اشاره به اینکه اعتکاف به عنوان یک عبادت فردی بیشتر مورد توجه و سفارش است، اظهار داشت: ضروری است که انسان گاهی از همه وابستگی های دنیا ببرد و برود در یک مکان معنوی به نام مسجد به خودسازی و تهذیب نفس بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از سفارشات اکید مقام معظم رهبری است و فرصت بسیار مناسبی را برای تبلیغ و کار فرهنگی ایجاد می کند.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه جایگاه اعتکاف در اسلام بسیار رفیع است، گفت: همه دستگاه های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در استان کردستان باید کمک کنند که مراسم اعتکاف به خوبی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سازمان تبلیعات اسلامی به عنوان متولی اصلی اعتکاف، برنامه ریزی مناسبی را در این زمینه انجام داده است و تمام تهمیدات لازم در این زمینه اندیشه شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از دو هزار و 270 نفر و در سال ۹۶ نیز بیش از دو هزار و 767 نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه میزان شرکت بانوان در مراسم اعتکاف بیشتر ار آقایان است، اظهار داشت: در سال گذشته ۶۰ درصد از شرکت کنندگان را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند که نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۱۸ مسجد استان در شهرستانهای قروه، بیجار، کامیاران و سنندج برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha