پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاج اقا موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اگر مسئولان جامعه به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستند، باید ترویج فرهنگ نماز را در رأس برنامه های خود قرار دهند، گفت: نماز کلید پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و سر منشأ همه خیر ها و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی، صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تاکستان، گفت: نماز اهرمی مهم در شکل دهی سبک زندگی هر فرد مسلمان است و از همین روست که در احادیث و روایات بدان تاکید و سفارش شده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ سازی اقامه نماز از درون خانواده ها هستیم، افزود: دستگاه های مرتبط برای ترویج فرهنگ نماز جماعت در کنار فعالیت های روزانه علاوه بر مبحث نماز، به موضوع زکات، خمس، امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مشارکت فعال داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی مدیران و مسئولان نظام و دولت موضوع ترویج فرهنگ نماز است که برای ترویج و تبلیغ آن باید برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه، دانشگاه ها، مدارس، ادارات و خانواده به خوبی تببین شود، آن گاه فضای مجازی به فرصتی مطلوب در راستای اعتلای و رشد اعتقادات و باورهای دینی تبدیل می شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اگر مسئولان جامعه به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستند، باید ترویج فرهنگ نماز را در رأس برنامه های خود قرار دهند، بیان داشت: نماز کلید پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و سر منشأ هم خیرها و کمال و راهی برای رسیدن جامعه به سعادت است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین در پایان گفت: اگر در جامعه نماز اقامه شود اما منجر به کاهش آسیب ها و ناهنجارهای اجتماعی نشود، در حقیقت نماز به معنای واقعی آن اقامه نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha