جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست علمای صوفیه یمن

حوزه/ مفتی تعز گفت: مردم یمن امروز در حال ثبت تاریخ خود هستند و ما علما نیز وظیفه داریم در این میان به حساسیت مرحله کنونی توجه داشته باشیم؛ چراکه استعمارگران به ما به عنوان یک طعمه نگاه می کنند و ما باید در برابر توطئه های دشمنان بایستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، روز گذشته با تعدادی از علمای صوفیه از استان های مختلف یمن دیدار کرد و شرکت کنندگان به بررسی اوضاع یمن و روند تجاوز و محاصره دشمن سعودی علیه یمن و تجلیل از نقش علما و روحانیون در تبیین واقعیت ها و رسوا کردن جنایت های دشمنان یمن پرداختند.

صالح الصماد پس از شنیدن سخنان علما در این نشست گفت: آنچه در این نشست از علمای بزرگوار شنیدیم موجب تقویت عزم و اراده ما برای جهاد در راه خدا و یاری مردم مستضعف یمن شد و این سخنان برای ما یادآور نقشی است که طبق فرموده قرآن کریم علما باید ایفا کنند و از کسی جز خدا نترسند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مساجد در هدایت دینی و فرهنگی جامعه گفت: منبر دینی باید محلی برای دشمنی با دشمنان خدا باشد و هنگامی که امام جماعت پیشاپیش صف های محکم نمازگزاران در محراب قرار می گیرد، باید توجه داشته باشد که محراب از حرب گرفته شده که باید محل دشمنی با نفس و شیطان و دشمنان خدا باشد، اما برخی روحانیون هستند که از محراب برای انتشار ترس و هراس در جامعه استفاده کرده و مردم را به تسلیم در برابر دشمنان تشویق می کنند و ما امیدواریم همه در برابر دشمنان یمن همصدا شوند.

در این نشست، سلطان السامعی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: فعالیت فرقه های صوفیه در گذشته به صورت علنی برپا می شدو عده زیادی در آن شرکت داشتند، اما هنگامی که جریان وهابیت در دهه هشتاد در یمن فعال شد، همه گروه ها از جمله صوفیه به حاشیه رفتند.

وی افزود: ما باید هم سخن و متحد باشیم تا یمن را از فتنه ها دور کنیم و همه باهم مردم را به تقویت جبهه ها تشویق کنیم و سرزمین های اشغال شده خود را از دست اشغالگران سعودی و اماراتی آزاد کنیم.

شیخ سهل بن عقیل مفتی استان تعز یمن نیز در سخنان خود در این مراسم گفت: ما مردم یمن امروز در حال ثبت تاریخ خود هستیم و ما علما نیز وظیفه داریم در این میان به حساسیت مرحله کنونی توجه داشته باشیم؛ چراکه استعمارگران به ما به عنوان یک طعمه نگاه می کنند و ما باید در برابر توطئه های دشمنان بایستیم.

وی افزود: ما باید با خدای خود و با مردم، صادق باشیم و در بند بردگی و ترس از ظالمان و متجاوزان قرار نگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha