جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدی اوقاف

حوزه / رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: پاسخ به شبهاتی که دشمن پیرامون مسائل اعتقادی وارد می کند، نیاز به علم و فناوری در حوزه های علمیه وجود دارد تا در هر بخشی به سرعت پاسخ های لازم داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در همایش علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ائمه اطهار (علیهم السلام) توجه به علم و دانش را تاکید داشتند و در عصر حاضر رهبر معظم انقلاب یکی از اولویت های مهم کشور را علم و فناوری بیان کرده اند .

وی در این باره گفت: علم و فناوری فصا جدیدی برای وقف و انفاق نیک اندیش است، تولید علم و فناوری و ارتقای سهم وقف در علم وفناوری یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این که می توان واقفین را برای وقف در عرصه علم و فناوری ترغیب کرد، افزود: اگر سال های قبل تنها برای حسینیه ،مسجد و مدارس وقف می شد، امروز نیاز کشور به علم و فناوری است و ثوابش کمتر از موارد قبل نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در تبیین ضرورت پرداختن به وقف، اظهار کرد: زمانی که دشمن به ما حمله می کند، با علم و دانش بیشتری نیاز داریم که ضربه های علمی و فرهنگی او را پاسخ دهیم، اینجاست که وقف در علم و فناوری به کار می آید.

وی با اشاره به این که در کشور 8 هزار وقف علمی و فرهنگی داریم و تمام حوزه های علمیه قدیم و جدید همه وقف هستند، گفت: بخش عمده ای از مدارس، دانشگاه ها و کتابخانه ها وقف هستند، همچنین در بخش خدمات درمانی بیش از  25درصد وقف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 79 هزار مسجد موقوفه در کشور داریم، افزود: برای حفظ و دیانت این وقف عظیم صورت گرفته و این مساجد تا به امروز توانسته اند در کشور در همه زمان ها، به عنوان پایگاه مردمی در عرصه سیاسی فرهنگی باشند.

وی با اشاره به اهمیت  تولید علم و فناوری و وقف در حوزه های دینی افزود: پاسخ به شبهاتی که دشمن پیرامون مسائل اعتقادی وارد می کند، نیاز به علم و فناوری در حوزه های علمیه وجود دارد تا در هر بخشی به سرعت پاسخ های لازم داده شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه مشهد باید پیش قدم در وقف و تولید علم و فناوری باشد، گفت: توجه به موضوعات و مواردی که در حوزه بیان می شود از جمله فلسفه، اخلاق، حکمت، علوم قرآنی و...، برای این که بیشتر به نتیجه برسیم، نیاز به سرمایه گذاری وقف علمی بیشتر احساس می شود.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این همایش گفت: وقف علم و فناوری به فرهنگ سازی، محتوا سازی لازم و ترویج در این عرصه نیاز دارد،

دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام وزرات علوم، تحقیقات فناوری هم در این همایش، گفت: خراسان در حوزه وقف در چند قرن گذشته نقش گسترده ای داشته و در حوزه علمی و دارا بودن حوزه علمیه در کشور پیشتاز است و همه این موارد به برکت وقف است.

انتهای پیام 24/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha