جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: مادران و همسران پشتیبان اصلی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بودند،چرا که این بانوان شجاع به راستی اسوه های صبر، استقامت و گذشت هستند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام  رضا کاظم لو امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه فاطمیه ضمن تسلیت وفات ام البنین(س) گفت: این بانوی گرامی در اولین قدم به خانه ولایت ،هم ولی را شناخت وهم خانه ولایت وهم فرزندان ولی را ووقتی که وارد خانه حضرت علی(ع) می شود با بوسه به درگاه خانه حضرت زهرا (س) کنیز بودن خود را به این خاندان وبه اهل این خانه اعلام می کند.

وی افزود: در طول زندگی مشترک او با حضرت علی(ع) به عنوان یک ولایتمدار وبعد از حضرت علی(ع) به عنوان یک حامی در خدمت ولایت بود. او با تربیت فرزندانی مانند قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس(ع) به عالم اسلام خدمت شایان وبی پایانی نمود.

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: ام البنین(س) نزد پروردگار مقرب  بود،زیرا وی فرزندان خود را خالصانه در راه خدا و استواری دین حق تقدیم داشته است .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: آن حضرت با کردار و منش خود درس ولایت‌ مداری، ایستادگی، صبوری، و وفاداری را به همگان آموخت، بنابراین به جرأت می توان گفت که ویژگی ها و فضائل شخصیتی حضرت ام البنین(س) در فرزندی همچون حضرت ابوالفضل العباس(ع) تبلور یافت که تمام عمر خود را در رکاب امام حسین(ع) و پسر فاطمه گذراند و هیچ گاه به خود اجازه نداد در مقابل حرف امام زمان خود، حرفی بزند.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هست سال دفاع مقدس ،نقش مادران وهمسران شهدا در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت:به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می رودوجایگاه همسر ومادران شهدا در این نکته نهفته است که بیشترین حامی وپشتیبان رزمندگان در دفاع مقدس همین بانوان شجاع وبا بصیرت بودند وهستند واین سیره وروش در ادامه راه فضیلت وولایت عامل بسیار موثر ونگه دارنده است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: مادران و همسران شهدا امروز لایق بهترین تجلیل ها هستند، چرا که عزیز خود را برای حفظ نظام و انقلاب و کشور راهی جبهه ها کرده اند تا امروز ایران اسلامی ایرانی مقتدر، سربلند و عزتمند در برابر بیگانگان باشد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha