جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش «قیام دانشجویان علیه نژادپرستی» در مرکز لندن برگزار شد

حوزه/دانشجویان شهرهای مختلف انگلستان روز گذشته در همایش «قیام یکصد نفره دانشجویان علیه نژادپرستی» شرکت کرده و خواستار مقابله مسئله جرایم نفرت محور به ویژه اسلام هراسی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشجویان سرتاسر بریتانیا روز گذشته با شرکت در همایش «ضدنژادپرستی» در مرکز لندن، اسلام هراسی و جرایم نفرت محور را محکوم کردند.

همایش «قیام یکصد نفره دانشجویان علیه نژادپرستی» درحالی برگزار می شود که قرار است به زودی در 17 مارس 2018، راهپیمایی سرتاسری در شهرهای مختلف انگلستان از جمله لندن، گلاسکو و کاردیف علیه نژادپرستی برگزار شود.

مبارزه با اسلام هراسی یکی از موضوعات اصلی این همایش بود. درحالی که آمارهای رسمی منتشر شده در هفته گذشته نشان می دهد که حملات علیه مسلمانان در انگلیس افزایش 40 درصدی داشته، برگزارکنندگان همایش خواستار رسیدگی به وضعیت نژادپرستی و اسلام ستیزی در این کشور شدند.

یکی از دانشجویان مسلمان دانشگاه شهری در شمال لندن در این باره گفت: مسئله اصلی شیوه به تصویر درآوردن ما در رسانه ها است. اگر ما روسری به سر داشته باشیم، این طرز تفکر را ایجاد می کنند که گویی ما افراط گرا هستیم.

حفصه دانشجوی شرکت کننده دیگر در این مراسم گفت: صاحبان رسانه در غرب می دانند که سیاه نمایی علیه مسلمانان چشم بینندگان را گرفته و باعث جذب خواننده ها می شود؛ هر وقت سخن از تروریست می آید تصویر یک مرد رنگین پوست را نشان  می دهند.

وی افزود: سیاستمداران و رسانه ها، به مسئله اسلام هراسی هیزم می ریزند. مادر من پوشیه می زند و حملات کلامی زیادی را هر روز متحمل می شود. پس از حملات لندن در سال 2005 فردی در اتوبوس سعی کرد پوشیه او را پاره کند. من آن زمان سن کمی داشتم و این مسئله آسیب روحی بدی به من وارد کرد.

در کارگاه های آموزشی این همایش، دانشجویان تجربیات روبرویی با نژادپرستی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

ربیه یک دانشجوی دانشگاه لنکستر در این باره گفت: دوست من اهل سودان است و حجاب به سر می کند. پس از اینکه از کلاس درس بیرون رفت، استادمان به ما گفت: تروریست رفت! این استاد هنوز در کلاس به ما درس می دهد و دست از سخنان نژادپرستی برنمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha