شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیزدهمین نشست علمائی سوریه

حوزه/ علمای شرکت کننده در سیزدهمین نشست علمائی سوریه ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به پژوهش های تقریبی و وحدوی میان مذاهب افزودند: مهم این است که همه ما به مشترکات میان مذاهب پایبند بوده و با تفرقه مبارزه کنیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از سوریه، سیزدهمین نشست علمایی سوریه عصر امروز با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

در متن این بیانیه آمده است: بر هیچ انسان عاقل و مسلمان راستین پوشیده نیست که جنگی که علیه سوریه به راه افتاده جنگ علیه وحدت امت و برادری میان جریان های مختلف و نیروهای مقاومت و مسئله آزادی فلسطین است و در این راستا ائتلاف استکباری صهیونیستی و نظام های هم پیمانش در عربستان و قطر و ترکیه و کشورهای دیگر برای جنگ و تجاوز به سوریه و عراق و یمن و آزادگان امت اسلام و آزادی خواهان بحرین هم پیمان شدند و وهابی ها و گروه هایی مانند داعش و القاعده و النصره نیز به این ائتلاف پیوستند.

شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند: اسلام دارای مبانی اعتقادی مانند توحید و نبوت و ایمان به روز آخرت و مبانی اخلاقی مانند مهربانی میان مسلمانان و حمایت از برادران دینی است و البته متغیراتی نیز مانند تعامل با شرایط زمان و مکان و فراهم کردن عوامل پشرفت بر اساس عقل و علم دارد.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت بسیج عمومی نیروهای توحیدی و وحدوی امت اسلام در برابر نیروهای تفرقه جو و دشمنان اسلام تاکید شده و آمده است: اندیشمندان و علمای آزاداندیش امت اسلام با گرایش های مختلفی که دارند باید در برابر نیروهای استکباری صهیونیستی و مزدوران منطقه ای آنها بایستند.

علمای شرکت کننده در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به پژوهش های تقریبی و وحدوی میان مذاهب افزودند: مهم این است که همه ما به مشترکات میان مذاهب پایبند بوده و با تفرقه مبارزه کنیم همان گونه که امام خامنه ای نیز در دیدار خود با وزیر اوقاف سوریه در تهران گفتند: من در نمازم قنوت می خوانم و شما نمی خوانید و این امری نیست که موجب اختلاف ما بشود، زیرا اصل این است که همه ما به خدای واحد و نبوت و یاری الهی و روز جزا اعتقاد داریم.

حاضران در این نشست، خواستار همکاری و تعامل علمی میان مؤسسات علمی شدند و پیشنهاد برپایی کارگروه های علمی برای تحقق وحدت و تقریب را مطرح کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha