جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه ابعاد نظامی نیروهای مسلح کشور پاسخگوی دشمنان است بر ضرورت لزوم شناخت آفت های دنیایی و عدم بی تفاوتی در مقابل آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی، امشب در سومین دوره بصیرت خانواده‌های کارکنان پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: مسئله بصیرت از جهت مصداق متعدد و متنوع است و انسان با بصیرت در هر شرایطی مورد و مصداق را می‌شناسد و آن‌طور که باید عمل کند و قبل از این‌ها باید بصیرت کلی پیدا کنیم که به‌عنوان یک باور و اعتقاد علمی و عقلی و دینی ما را آماده و حساس کند که بی‌تفاوت نمانیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در این عالم زندگی می‌کنیم و قبل از هر چیزی باید این عالم را بشناسیم،گفت:عالم هایی را قبلاً پشت سر گذاشتیم و عوالمی را هم بعدازاین پشت سر خواهیم گذاشت و بخواهیم نخواهیم ما در عالمی هستیم که عالم تضاد است و به سلیقه مربوط نیست و لذا خودمان را باید منطبق با این عالم کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی ضدی دارد و اگر ندانیم غافلگیر خواهیم شد،گفت: در همه مراحل جمادات نباتات حیوانات و انسان این اصل حاکم است و اگر این عالم یکنواخت بود و تضادی نبود خیلی مشکل پیش می‌آمد چراکه تضاد موجب رشد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بابیان اینکه به هر جا نگاه کنید این عالم، عالم تضاد است، گفت: خود انسان این ظاهر فعلی نیست و انسان اندیشه، فکر، جان و روح است که آنجا هم تضاد است و اگر جامعه‌ای بخواهد حیات انسانی خودش را حفظ کند باید کاملاً توجه کند در دنیایی قرار دارد که عالم تضاد است.

وی اضافه کرد: وقتی تفکر لیبرالی و انواع شیطنت‌ها و دسیسه‌ها و انحراف فکر انسان و خودپرستی و مال‌پرستی پیش می‌آید چه می‌شود که این‌همه انسان باید فدا شوند و کشورها ویران شوند؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: چطور شد که نسبت به طاعون و وبا به‌عنوان یک افت موضع می‌گیریم اما نسبت به این‌ها بی‌تفاوتیم؟!

وی بابیان اینکه دنیا در منجلاب دست‌وپا می‌زند و به خاطر این است که خودش را آماده نکرده است، گفت: برای مقابله با انواع تضاد و بیماری‌های روحی فکری و عقیدتی، بشر در مقابلش مستأصل شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بیان داشت: پیام پیامبران و جانشینان پاک آن‌ها همواره این بوده که بشر باید این بصیرت را پیدا کند و آماده باشد و هیچ خدمتی برای نوع بشر بالاتر از این کمک نیست و کار پیغمبران و اولیاءالله و مردم باایمان بزرگ‌ترین خدمت به جامعه بشریت است و کار آن‌ها انجام بهداشت و درمان روان انسان است زیرا تمام این دردها از بی‌بصیرتی و از انحراف فکری است.

وی متذکر شد: دنیا اگر بر اساس تعلیمات انبیا باشد قبل از آنکه بهشت آخرت باشد همین دنیا تبدیل به بهشت می‌شود و آنچه را که کار زمانه می‌گوییم و از آن می‌نالیم خود ما می‌سازیم و تا انسان از درون درست نشود محال است که زندگی‌اش درست بشود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام در جمله‌ای می‌فرمودند اگر 124 هزار پیامبر بخواهند باهم زندگی کنند در آن جامعه هیچ مشکلی پیش نمی‌آید،افزود: در یک جامعه به همان نسبت که ما مشکل داریم می‌توانیم درصد ایمان خودمان را بفهمیم؛ درحالی‌که از نظر تفکر دینی برای نوع انسان ارزش قائلیم و آن را بالاستعداد اشرف مخلوقات می‌دانیم و برای نجات هر انسانی باید تلاش کنیم و درعین‌حال باید توجه داشته باشیم که همان‌طور که در مواجهه با بیماری‌های واگیر باید حریم را نگهداریم، باید برای بیماری‌های واگیر فکری انسانی نیز حریم نگه داشته باشیم وگرنه قبل از آنکه ما بخواهیم فکری بکنیم ما را درگیر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید شرایط و زمان و دشمن خودمان را بشناسیم و آفت را درک کنیم و متناسب با آن خودمان را مجهز کنیم و ما به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم و بر اساس مکتب هم در جهت دفاعی و ابعاد نظامی پاسخگوی دشمن است و آن‌ها را ناکام می‌گذارد و هم مجهز به تجهیزات مکتبی است و جامعیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی افزود: نیروهای مسلح چون به‌صورت مکتبی ایجادشده‌اند اصل را فرهنگ می‌دانند و حرکت‌های نظامی نیز بر اساس گسترش فرهنگی است و فرق بین جنگ‌های معمولی با جهاد در راه دین این است که در اینجا غرض نجات بشر است اما آنجا که با منطق قابل انطباق نیست مطابق بافهم دشمن با او حرف می‌زنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha