جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دفتر آیت الله سید محمد تقی مدرسی مراسم جشنی را با حضور صد ها نفر از فضلا و طلاب حوزه علمیه کربلا برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) دفتر آیت الله سید محمد تقی مدرسی مراسم جشنی را با حضور صد ها نفر از فضلا و طلاب حوزه علمیه کربلا برگزار کرد.

آیت الله مدرسی به همین مناسبت طی سخنانی گفت: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) محور بیت رسالت است و خداوند متعال در حدیث معروف کساء، ابتدا نام حضرت زهرا(س) را ذکر کرده که این نشان از جایگاه والای ایشان نزد خداوند سبحان دارد.

ایشان ادامه داد: مقام والای حضرت فاطمه(س) روز قیامت آشکار می شود و نام "فاطمه" با معنای "شیعیان حضرت فاطمه از آتش جهنم در امان هستند" تجلی پیدا می کند و در آن زمان خداوند سبحان به حضرت زهرا(س) امر می کنند که به بهشت وارد شوند که حضرت(س) شیعیان و دوستداران خود را به همراه خویش از صحرای محشر به بهشت جاودان می برند.

آیت الله مدرسی در همین راستا بر ضرورت اقتدا به بیت ایمانی حضرت صدیقه طاهره(س) که نور خداوند در آن تجلی یافته، تاكد کرد و افزود: اقتدا به بیت فاطمه سلام الله علیها پیروی کامل از آموزه ها، ارشادات و شناخت سیره نورانی اهل بیت(ع) است.

این عالم عراقی از طرف دیگر روحانیون دینی را به عمل به مسئولیتشان در اصلاح امت توصیه کرد و مساجد را مکان مناسبی برای این اقدام دانست.

مساجد باید به مرکز گسترش فرهنگ و تمدن تبدیل شود

ایشان با بیان اینکه باید مساجد از طریق رشد ابعاد علمی، اخلاقی و حتی اقتصادی برای تمامی کسانی که در مساجد حضور می یابند، به مرکز گسترش فرهنگ و تمدن تبدل شود، اشاره کرد: مساجد، خانه خداوند سبحان است و جایز نیست که امام جماعت مسجد در آن به حزب گرایی و خود محوری بپردازد.

در پایان این مراسم، آیت الله مدرسی تعدادی از طلاب را به عمامه حضرت رسول الله(س) معمم کرد و آنان را به تقوای الهی و تلاش مستمر در راه خدمت به مؤمنین توصیه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha