جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نوروزی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: باید بپذیریم که نوع رفتار احساس مسئولیت نسبت به دیگران در ما باید تقویت شود، چرا که این احساس اگر پویا نباشد در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: از جمله موضوعات ومسائل قابل توجه در ایام عید وساال نو توجه به نیازمندان وافراد بی بضاعت می باشد وکسانی که منبع مالی مناسبی ندارند در مواجه با زندگی دچار آسیب می شوند.

وی افزود : این ایام سال نو وعید که اغلب خانواده ها برای خرید وتهیه لباس ولاوزم جدید می روندبسیار زیباست که بخش اندکی از در آمد خویش را صرف بر طرف کردن نیازهای افراد جامعه وکم در آمد باشیم.

وی اظهار کرد:حضرت امام رضا (ع) در رابطه با دستگیری از نیازمندان می فرمایند که (هر که گره از کار مومنی بگشاید خداوند در روز قیامت گره غم از دل او می گشاید.)

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: بر طرف کردن نیاز یک مومن بسیار زیبا خواهد بود واگر در مقابل گرفتاری مومنین بی تفاوت باشیم بسیار زشت وناپسند بود ه ومورد غضب خدای متعال قرارخواهیم گرفت.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات این قشر موجب رضایتمندی خدا و سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) را  یکی از نهادهای پیشتاز در زمینه حمایت از نیازمندان نام برد و بیان داشت: این نهاد انقلابی یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب به فرمان امام در راستای حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه به عنوان ولی نعمتان نظام تشکیل و در طول این سال‌ها خدمات شایسته‌ای را در راستای رفع مشکلات و توانمندسازی اقشار محروم انجام داده است.

وی اظهار کرد: اگر هرکسی در هر جایگاهی به وظایف خود در زمینه رفع مشکلات نیازمندان عمل کند قطعا ریشه‌های فقر در جامعه خشکانده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: باید بپذیریم که نوع رفتار احساس مسئولیت نسبت به دیگران در ما باید تقویت شود،چرا که این احساس اگر پویا نباشد در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha