جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید در کنار منبر و خطابه از ظرفیت فضای مجازی نیز در جهت گسترش دین در جامعه بهره گیرد، گفت: مبلغان دینی نباید از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین غافل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع «فضای مجازی، ظرفیت ها و آسیب ها» با بیان این که امروز موضوع فضای مجازی تأثیر شگرفی در زندگی فردی و اجتماعی ما دارد، گفت: متأسفانه رشد و گسترش فضای مجازی، آسیب های بسیاری را نیز با خود به همراه داشته است.

وی با بیان این که متأسفانه استفاده نامناسب از فضای مجازی اثرگذاری نامطلوبی بر جامعه داشته، افزود: نباید این تکنولوژی موجب ترویج بداخلاقی ها و برخی ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فضای مجازی امروز به ابزاری برای توطئه علیه نظام و انقلاب اسلامی تبدیل  شده است، تصریح کرد: اگر نتوانیم این فضا را مدیریت کنیم به طور حتم جامعه را با بحران های جدی مواجه خواهد کرد.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که پیشرفت تکنولوژی در جامعه سبب تغییر سبک زندگی مردم شده، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از مردم از شیوه زندگی وارداتی بهره می گیرند که این مسأله نگران کننده است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که تأثیر منفی فضای مجازی در بنیان خانواده ها کاملاً روشن است، تصریح کرد: متأسفانه آسیب های حاصل از فضای مجازی موجب بروز بسیاری از ناهنجار های فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی با اشاره به این که دشمن به دنبال سست کردن بنیان خانواده ها است، خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور تحقق اهداف خود از ظرفیت فضای مجازی جهت ضربه زدن به جایگاه خانواده ها در ایران اسلامی استفاده می کند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز بخش مهمی از افراد جامعه فضای مجازی را منبع اطلاعاتی خود قرار داده اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی دشمن با آلوده کردن این فضاها در جهت منافع شوم خود بهره ها خواهد برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید در مقابل هجمه های دشمنان در فضای مجازی ما نیز به جامعه خوراک های دینی و فرهنگی تزریق کنیم، خاطرنشان کرد: اگر تنها در این میدان جنگ تماشاچی باشیم به طور حتم بازنده این نبرد سنگین خواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که فضای مجازی حتی سبک زندگی خانواده ها را نیز تغییر داده است، افزود: نباید بگذاریم سبک زندگی غربی دامن گیر جامعه دینی ما شود چون عواقب جبران ناپذیری برای کشور در پی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک زندگی غربی به دنبال تضعیف مبانی دینی و اعتقادی جامعه است، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ غرب در جامعه بنیان های دینی و اعتقادی کشورمان را سست و متزلزل خواهد کرد.

وی با اشاره به این که غرب به دنبال کمرنگ کردن ارزش های دینی و انقلابی در جامعه است، تصریح کرد: باید با بهره گیری صحیح و اثرگذار از ابزار موجود در برابر هجمه های گسترده دشمنان بیاستیم و از اصول دینی و اعتقادی کشور حراست کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سبک زندگی و فرهنگ غرب با مبانی دینی و اعتقادی جامعه اسلامی ایرانی در تضاد است، خاطرنشان کرد: جامعه ما نمی تواند با این فرهنگ وارداتی به رشد و تعالی حقیقی دست یابد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش مهم مبلغان دینی و روحانیان در رشد و گسترش مبانی دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد  و گفت: فضای مجازی در کنار همه آسیب ها و خطراتی که دارد می تواند یکی از ظرفیت های مهم برای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی باشد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که روحانیت باید در کنار منبر و خطابه از ظرفیت فضای مجازی نیز در جهت گسترش دین  در جامعه بهره گیرد، ادامه داد: مبلغان دینی نباید از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین غافل شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جهت مقابله با دین زدایی استفاده کند، تصریح کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری، بهتر است که استفاده از فضای مجازی بر مبنای یافته های علمی، آموزه دینی و غیره باشد تا به پیشرفت های بالایی رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha