جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) اردکان

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه سطح دو فاطمه الزهرا(س) اردکان، کپی برداری از آثار پژوهشگران را بدون نگاه علمی و نقادانه مردود دانست و گفت: بهره مندی از آثار و شناخت شبهات جدید همراه با پاسخگویی به آن ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، فاطمه ابوطالبی در نشست «آشنایی با پژوهش» طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) اردکان، اظهار کرد: نکات مهمی در بحث تبیین چرایی و چگونگی پژوهش، لوازم آن، ضرورت پرداختن به این مقوله و لزوم کسب مهارت های پژوهشی، ضرورت، آثار و فواید پژوهش وجود دارد.

وی افزود: اولین نکته در بحث چیستی تحقیق این که نباید از آثار دیگران کپی برداری کنیم بلکه باید با بهره مندی از آثار دیگران یک قدم به جلو بگذاریم.

معاون پژوهش مدرسه فاطمة الزهرا(س) سطح دو اردکان بیان کرد: یک پژوهشگر با نگاه نقادانه به آثار گذشتگان و بدون افراط و تفریط باید بتواند با شناخت شبهات جدید نسبت به آنها پاسخگو هم باشد.

ابوطالبی با بیان این که صبر و شکیبایی در امر تحقیق یک ضرورت است، تصریح کرد: امکانات جامعه امروز و دسترسی پژوهشگر به کتابخانه های دیجیتال و نرم افزارها بهتر از گذشته است که یک پژوهشگر حوزوی باید مهمترین مطالب را از بهترین منابع استخراج کند.

وی ادامه داد: آشنایی با فنون نویسندگی، روش مقاله نویسی، درست نویسی و سبک نگارش مقاله در اهمیت یک اثر پژوهشی و اثر بخشی آن اهمیت دارد.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha