جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر کل جمعیت علمای هند

حوزه/ محمود مدنی دبیر کل جمعیت علمای هند ضمن انتقاد از رشد منازعات مذهبی و دینی در این کشور گفت: ما نه فرقه گرایی میان مسلمانان را قبول داشتیم و نه اختلافات مذهبی بین ادیان را می پذیریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» محمود مدنی دبیر کل جمعیت علمای هند ضمن انتقاد از رشد منازعات مذهبی و دینی در این کشور گفت: ما نه فرقه گرایی میان مسلمانان را قبول داشتیم و نه اختلافات مذهبی بین ادیان را می پذیریم.

وی این سخنان را در کنفرانس "دفاع از کشور و ملت" ایراد نمود.

این برنامه به همت جمعیت علمای ایالت اتارپرادش هند در شهر لکهنو و با حضور پرشور مسلمانان و علما از مناطق مختلف این کشور برگزار شد.

دبیر کل جمعیت علمای هند با بیان اینکه مسلمانان هند هیچ ترسی از قدرت ها ندارند گفت: ما در مقابل مشکلات و وقایعی که شاهد آن هستیم و نتیجه ای جز افزایش اختلافات و درگیری ها ندارد راه صبر را پیش گرفته ایم اما دیگران آن را بر ترس حمل نکنند، چراکه مسلمان حقیقی هیچ ترس و هراسی ندارد.

وی تاکید کرد تا آخرین نفس در دفاع از دین و شریعت عقب نخواهیم نشست.

شانتی متراجی رئیس مؤسسه بین المللی تحقیقاتی بودا که مهمان این کنفرانس بود در سخنان خود گفت: باید از همین تریبون ها راهی برای صلح بیابیم، تمام انسان ها برابرند و حق زندگی دارند.

سخنرانان دیگر این برنامه نیز با اشاره به این که پیروان تمام ادیان اعم از مسلمانان شهروندان این کشور هستند و هیچ درجه بندی و امتیازی بر یکدیگر ندارند راه پیشرفت را حفظ وحدت داخلی مسلمانان و زندگی مسالمت آمیز با ادیان دیگر همراه با احترام متقابل دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha