پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام سید صدر الدین قپانچی اشاره کرد: داعش به پایان رسیده است، امّا فریب و نیرنگ به پایان نخواهد رسید، لذا دولت عراق باید تمامی مناطق را از لوث وجود باقی مانده های داعش و هسته های پنهان پاکسازی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف اشاره کرد: داعش به پایان رسیده است، امّا فریب و نیرنگ به پایان نخواهد رسید، لذا دولت عراق باید تمامی مناطق را از لوث وجود باقی مانده های داعش و هسته های پنهان پاکسازی شود؛ چرا که داعش با عملیات مختلف مناطق زیادی را هدف قرار داده اند، امّا نیرو های ما در کمین آن ها بودند.

بعثی ها هیچ جایگاهی در دولت عراق ندارند

وی تاکید کرد: برخی از بعثی ها برای مشارکت در انتخابات به کمیته حسابرسی و عدالت فشار می آورند که این کمیته از این مسئله رنج می برد و ما از کمیته حسابرسی می خواهیم که در برابر فشار ها مقاوم باشد و تسلیم نشود.

در همین راستا حجت الاسلام قپانچی تاکید کرد: هیچ جایگاهی برای حزب بعث و بعثی ها در هیچ یک از پست های دولتی عراق وجود ندارد و نباید دوباره برگردد.

وی در خصوص حوادث شمال عراق گفت: اظهارات برخی از رهبران کردی مبنی بر بازگشت کرکوک به کردستان، اختلاف گسترده ای به وجود آورده و قومیت های دیگر را در کرکوک تحریک کرده و احساسات عراق در برابر کرک و ارتباط آن با عراق یکپارچه را برانگیخته است.

ترکیه به موضع گیری های تحریک آمیز پایان دهد

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر ورود نیرو های ترکیه سنجار، از دولت ترکیه خواست که از موضع گیری های تحریک آمیز دست بردارد.

وی همچنین با اشاره به هجوم هواپیما های ترکیه به اربیل و کشته شدن تعدادی از شهروندان که موجب بحرانی شدن روابط ترکیه با عراق شد، گفت: در پی تهدید های غیر قابل توجه اردوغان، ایزدی های منطقه سنجار شروع به خروج از این منطقه کرده اند.

ادعای وزیر مشاور امارات در خصوص بسیج مردمی محکوم و ساختگی است

حجت الاسلام قپانچی در بخش دیگر خطبه در واکنش به ادعای وزیر مشاور در امور خارجه امارات مبنی بر اینکه بسیج مردمی عراق از قطر حمایت مالی دریافت کرده است، گفت: این اتهام محکوم، غیر قابل توجیه و ساختگی است.

مراسم شهادت امام هادی (ع) با موفقیت انجام شد

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز شهادت امام هادی علیه السلام و برگزاری مراسم عزاداری در حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه آماری در خصوص موفقیت برگزاری مراسم در تمامی سطوح اعلام نشد اما هیچ مشکل امنیتی پیش نیامد و عزاداران حضور گسترده ای داشتند.

وی همچنین اشاره کرد: روز دهم رجب روز ولادت امام جواد (علیه السلام) است.

حجت الاسلام قپانچی با اشاره به اینکه این روز ها در جهان، روز مادر گرامی داشته می شود، در خصوص اهمیت مادر و فضیلت آن در اسلام و آیاتی که بر جایگاه مادر در دنیا و آخرت صحبت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha