پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، در مشهد گفت: درد کشور بیکاری و نسخه درمان آن حمایت از کالای ایرانی در واقع تحقق غیرت ملی است، یعنی ما باید به خودباوری ملی برسیم که «ما می‌توانیم».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در جمع زائران و مجاوران نوروزی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دومین جلسه تبیین و تشریح شعار سال به نام «حمایت از کالای ایرانی»، اظهار کرد: نام گذاری‌ها ‌به صورت کلان، بار فرهنگی دارد، برای نام گذاری‌ سال‌ مدت‌ها کار کارشناسی انجام می‌شود تا مسأله، درد مردم و درمان آن شناسایی شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: درد کشور اقتصاد غیر پویا و درمان آن اقتصاد مقاومتی است، یعنی اقتصاد را آنطوری بسازیم که با تکانه‌های بیرونی نلرزد یکی از عناصر چنین اقتصادی حمایت از کالای ایرانی است.

«حمایت از کالای ایرانی» نباید در حد شعار باقی بماند

وی با بیان اینکه قرآن سفارش می کند تنها اهل شعار نباشید و حرفی که می زنید در حد شعار خلاصه نکنید، تأکید کرد: نامگذاری سال به نام «حمایت از کالای ایرانی» نباید در حد شعار باقی بماند یا فقط تیتر رسانه‌ها شود و بنرها برای آن زده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به ضربه سیاسی دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: تردید نداشته باشید که در چهلمین سال انقلاب کینه دشمن عمیق‌تر است و نعره می زنند نمی‌گذاریم انقلاب 40 ساله شود تاکنون که ناکام مانده بودند اما در عرصه سیاسی لحظه‌ای دست از توطئه بر نمی‌دارند به خصوص در این چهلمین سال انقلاب سم خودشان را خواهند ریخت.

وی با اشاره ضربه فرهنگی دشمن عنوان کرد: دومین راهی که دشمن برای نابودی نظام ورود پیدا کرد فرهنگ است که پیچش دست آنهاست و مدام در حال نبرد با ملت ما هستند؛ دشمن در عرصه فرهنگی وارد میدان شده که میدان خطرناکی است چرا که اگر دشمن وسط خانه آمد کار تمام است.

بومی‌سازی فضای مجازی مانعی برای حاکمیت جهانی آمریکا

آیت‌الله خاتمی متذکر شد: آمریکا با فضای مجازی می‌خواهد «دولت در دولت» ایجاد کند، لذا برخی کشورها مقابل آمریکا ایستادند و فضاهای مجازی بومی ایجاد کردند از جمله کشور چین مفتخرانه اعلام کرد 120 کانال تلگرامی را بستیم.

وی با بیان اینکه ضربه سوم دشمن ضربه اقتصادی است، اظهار کرد: ضربه و فشار اقتصادی سابقه تاریخی دارد؛ در زمان پیامبر اکرم(ص) حصر شعب ابیطالب مطرح شد که هیچ کس حق ندارد به بنی هاشم چیزی بفروشد، غصب فدک نیز گامی بود تا اهل‌بیت و امیرمؤمنان علی(ع) را تحت فشار قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حصر و فشار اقتصادی ریشه دیرینه دارد در رابطه با انقلاب نیز اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا چنین گفته بود: «تحریم‌هایی را برای ایران قرار دادیم که در صد سال اخیر بی سابقه است» بنابراین رهبر معظم تأکید بر اقتصاد مقاومتی کردند تا به سمت و سوی تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی برویم.

تحقق «غیرت ملی» از مبانی شعار امسال است

وی افزود: از بحران‌هایی که همه در رنجیم بیکاری جوانان است نه تنها خانواده آنها بلکه هر فرد دلسوزی در کشور از بیکاری جوانان در رنج است، لذا باید به سمت اشتغال 10 میلیون جوان تحصیل کرده برویم؛ هر تولید ده‌ها شغل به وجود می آورد نسخه درمان «درد بیکاری» حمایت از کالای ایرانی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کار فقط پشت میز‌نشینی نیست، بلکه کارهای مولد همکار است منتها دولت باید زمینه را فراهم کند، خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب به جوانان امید دارند؛ اگر زمینه برای جوانان عزیز فراهم شود تولیدات فاخری می‌کنند که هماورد با تولید جهانی است به شرطی که زمینه برای آنها فراهم شود.

نمایش «غیرت ملی»

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه یکی از مبانی نام‌گذاری سال تحقق «غیرت ملی» است، خاطرنشان کرد: «ما می‌توانیم» غیرت ایرانی است؛ خودباوری ملی ملت را عزیز و سربلند می کند، منطق قرآن این است که جامعه اسلامی عزیز باشد طبق آیه 10 سوره فاطر عزت برای مؤمنین است؛ کسی که به خدا وصل است باید عزیز باشد.

انتهای پیام

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha