شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شوقی علام

حوزه/ شوقی علام مفتی مصر سرکوب تظاهرات مردمی فلسطین از سوی نیرو های اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم کرد و گفت: ما از بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود حمایت کرده و از شهر قدس و پایتخت ابدی آن دفاع می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شوقی علام مفتی مصر به شدّت سرکوب تظاهرات مردمی فلسطین را از سوی نیرو های اشغالگر و وحشی اسرائیل محکوم کرد.

مردم فلسطین به مناسبت روز زمین و بازگشت به فلسطین راهپیمایی را برگزار کرده و با اقدام ترامپ در خصوص قدس مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس مخالفت کردند که منجر به شهادت 5 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 370 نفر شد.

ما از بازگشت فلسطینی ها حمایت کرده و از شهر قدس دفاع می کنیم

مفتی مصر در بیانیه خود بر حمایت و پشتیبانی از انتفاضه فلسطین و تظاهرات آن که برای بازپس گیری حقوق غصب شده برگزار می شود، تاکید کرد و گفت: ما از بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود حمایت کرده و از شهر قدس و پایتخت ابدی آن دفاع می کنیم.

وی افزود: ما از جامعه بین المللی و سازمان های انسانی و حقوق بشری می خواهیم از انتفاضه فلسطین برای باز پس گیری سرزمین اشغالی حمایت کند.

مفتی مصر تاکید کرد: سازمان ملل باید تصمیم بگیرد که تمام تصمیم ها و اقداماتی که در جهت تغییر وضعیت قدس انجام می گیرد، را باطل و لغو کند.

کشور های عربی و اسلامی یهودی سازی قدس و تغییر هویت آن را ردّ می کنند

دارالافتاء مصر بر ضرورت احترام به تصمیمات سازمان ملل و موضع های بین المللی مرتبط که بیانگر اراده بین المللی در ردّ اقدام آمریکا در قبال قدس است، تاکید و اشاره کرد: عربیت قدس و هویت آن غیر قابل تغییر است و تمامی ملت ها و کشور های عربی و اسلامی قاطعانه تلاش های اشغالگران را برای یهودی سازی قدس و تغییر هویت عربی و اسلامی آن ردّ می کنند.

مفتی مصر از تمامی کشور های اسلامی و عربی، سازمان ها و کمیته های مرتبط خواست تلاش های خود را افزایش داده و از موضع گیری های بین المللی و موضع های اتحادیه در حمایت از فلسطین استفاده کند تا با یک اجماع بین المللی در ردّ اقدام دونالد ترامپ برسد تا در نتیجه آن، ملت فلسطین بتواند به حقوق خود در تعیین سرنوشت و برپایی حکومت مستقل دست یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha