جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱۴ شهروند بحرینی ربوده شده از سوی رژیم آل خلیفه

حوزه/ سرنوشت ۱۴ شهروند از شهرک الدراز بحرین بعد از گذشت یک ماه هنوز نامعلوم است و این ترس وجود دارد که آنان در زندان های آل خلیفه برای گرفتن اعتراف دروغین، مورد تعرض و شکنجه قرار گیرند و این درحالی است که از شهرک های دیگر بحرین ده ها نفر از جمله کودکان ربوده شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سرنوشت 14 شهروند از شهرک الدراز بحرین بعد از گذشت یک ماه هنوز نامعلوم است و این ترس وجود دارد که آنان در زندان های آل خلیفه برای گرفتن اعتراف دروغین، مورد تعرض و شکنجه قرار گیرند و این درحالی است که از شهرک های دیگر بحرین ده ها نفر از جمله کودکان ربوده شده اند.

بر اساس این گزارش نزدیک به 40 روز است که از ربودن تعدادی از اهالی شهرک الدراز که از محاصره نظامی رنج می برد، می گذرد و علاوه براین عملیات انتقام جویانه علیه ساکنان این شهرک از سوی رژیم اجرا می شود.

یکی از افراد ربوده شده که سرنوشتش نامعلوم است، "حسین الشهابی" است که در ماه 24 فوریه گذشته از سوی مقامات عُمان تحویل رژیم بحرین و سپس به سازمان بازجویی جنایی منتقل شد و از آن زمان از وی خبری نیست.

در همین راستا، مرکز بین المللی حمایت از حقوق بشر و آزادی ها، عُمان و رژیم آل خلیفه را به زیر پا گذاشتن قانون بین المللی متهم و اشاره کرد: دستگاه امنیتی عُمان علی رغم اینکه "الشهابی را" در مسقط پایتخت عُمان زندگی عادی داشته و هیچ اقدام غیر قانونی در این کشور نداشته، بازداشت کرده است.

این مرکز در بیانیه خود تصریح کرد: تحویل الشهابی به بحرین از سوی عُمان، بازداشت وی را به ربایش مبدل کرد؛برای اینکه آن مسئولی که الشهابی را بازداشت کرده، وی را به نهاد های قضائی تحویل نداده بلکه آن را به کشوری دیگر تحویل داده است.

این مرکز افزود: بعید نیست که الشهابی در مرکز بازجویی جنایی تحت شکنجه قرار گرفته باشد و اکنون سرنوشت وی مشخص نیست و از ملاقات وکیل با وی جلوگیری شده است.

پیش تر شهروند دیگر به اسم صادق الشعبانی هنرمند بحرینی تحویل بحرین داده شده بود که تحت شکنجه قرار گرفت و به صورت ناعادلانه محاکمه شد.

مرکز حقوق بشر، تحویل معارضین سیاسی را یکی از انواع نقض حقوق بشر دانست و از عدم ایجاد یک قانون بین المللی در این خصوص از سوی مقامات عُمانی ابراز نگرانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha